Az újítás bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat „egy kattintással” online elküldheti – idézte Tállai Andrást, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkárát az MTI.
Ugyanakkor az online-ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség. Az adóhivatal célja, hogy mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül. Ezzel kapcsolatban a NAV vezetője emlékeztetett arra, hogy idén több mint 4 millió magánszemély helyett az adóhivatal tölti ki az szja-bevallást, illetve a vállalkozóknak jövedéki adóbevallási-tervezetet is küld.
A januártól elérhető online-ellenőrzés újabb lépés a teljes elektronikus ügyintézés felé vezető úton. Tállai András arról is beszámolt, hogy a NAV már több online-ellenőrzést indított, és az elsőt, három munkanap alatt le is zárta.
A kiutalás előtti ellenőrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy a szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetőséggel, és elektronikusan küldte meg a többi között az áfaanalitikát, a számlákat és a bankszámlakivonatokat – mondta az államtitkár.
A vállalkozó személyesen nem találkozott a revizorokkal, és a megbízólevél tárhelyére érkezésétől számított három munkanapon belül már az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet olvashatta.
Kiemelt fotó: 24.hu / Fülöp Dániel Mátyás