Barta Attila szerint a három legfontosabb tényező, ha egy cég meg kíván felelni a jövőbeni elvárásoknak, hogy infrastrukturális beruházásokat folytasson, a termékfejlesztés terén innovatívan járjon el, és szervezete képes legyen leképezni a különböző piaci szegmensek különféle igényeit.
„Erre a trendre nyilvánvalóan reagálnia kellett minden távközlési cégnek. Közben viszont a világ keresztülment egy gazdasági válságon, amikor már véget ért a 2000-es évek elejének euforikus hangulata, melyben minden beruházási elképzelésre azonnali igen volt a válasz. Ezek nehéz évek voltak, mert a pénzügyi kontroll miatt nem volt könnyű lekövetni az igényeket. Szerencsére az előző évek nagyvonalúsága még évekig kitartott, de egy-két éve egyértelművé vált, hogy újra fejleszteni kell, és úgy gondolom, hogy aki hamarabb lép(ett) egy területen, az versenyelőnyhöz jut(ott). Kiváltképpen mivel a következő évek az igények exponenciális növekedéséről szólnak” – összegezte az Invitech Solutions nagykereskedelmi igazgatója a Digital Hungary portálnak adott interjúban.
Barta Attila a szeptember 27-én, Siófokon kezdődő Internet Hungary konferencián tartott előadást a témában.
Küszöbön az adatrobbanás
A világon tárolt adatmennyiség 4-5 zetabyte, amiből néhány év alatt a piaci jóslatok szerint 40 lesz. Míg a 2000-es években több mint két év alatt, napjainkban már jócskán kevesebb mint két év alatt duplázódik az adatmennyiség.
2020-ra már azt prognosztizálják, hogy egy emberre 5,2 terabyte adat fog jutni, amit kezelni kell, és egy nagy részét eljuttatni az egyik helyről a másikra. Ez az adatmennyiség nagyon soknak tűnik, de nem árt, ha figyelembe vesszük, hogy jön a 4K, 8K a médiában, az 5G a mobilban, és beköszönt az élethű online videojátékok, így a virtuális valóság (VR – Virtual Reality), az önvezető autók és a M2M kommunikáció kora – fejtette ki a szakember.
A nagykereskedelemben is előrelép az Invitech
Az Invitel-csoport nyár elején jelentette be, hogy a piaci kihívásokra válaszként Invitech Solutions márkanév alatt önálló társaságba szervezi a vállalati és nagykereskedelmi üzletágat.
A tele- és infokommunikációs szektorban a nagykereskedelem a vezetékes és mobil távközlési cégeknek, valamint a kábeltelevíziós társaságoknak nyújtott szolgáltatásokat foglalja magában.
Az Invitech Solutions komoly erőfeszítéseket tesz, hogy megfeleljen az előbbiekben felvázolt felfokozott piaci elvárásoknak. Több mint 9000 kilométeres gerinchálózatukat folyamatosan fejlesztik, négy budapesti adatközpontjukat több száz négyzetméterrel bővítik, valamint közvetlen internetkapcsolatuk van a legnagyobb közösségi médiumokkal és keresőprogramokkal.
„Belföldi nagykereskedelmi szervezetünk idén nyáron történt átalakítása során szegmensvezetőket neveztünk ki, akik nemcsak az eladásért, ügyfélkapcsolatért, hanem a termékfejlesztésért is felelnek, így a fő szegmenseink (mobil, vezetékes és kábeltelevíziós szolgáltatások) gyorsabban jutnak az igényeiknek megfelelő, testreszabott, innovatív termékekhez” – emelte ki a nagykereskedelmi igazgató.