A Regus irodai szolgáltató cég kutatása szerint az üzletemberek világszerte kulcsfontosságúnak tartják a jótékonyság és a vállalati felelősségvállalás kérdését. A nemzetközi felmérésben részt vevő csaknem negyvenezer válaszadó felének fontos, hogy munkaadója részt vegyen jótékonysági programokban. Sőt, a vállalati felelősségvállalás kérdése is számít a munkahely kiválasztásakor.
43 százalékuk állította, hogy két hasonló álláslehetőség közül a többet jótékonykodó vállalat ajánlatát választanák. Vagyis azok a vállalkozások, amelyek bizonyíthatóan támogatják a közösséget, sikeresebben tudják megszerezni és megtartani a legjobb szakembereket.
A felmérés főbb eredményei
- A válaszadók harmada közvetlenül is szeretne részt venni a vállalat jótékonysági munkájában.
- 34 százalékuk többet szeretne tudni a témáról.
- 41 százalékuk értékeli a vállalati felelősségvállalási kezdeményezéseket, de 29 százalékuk úgy véli, kevés információt kap róluk.
- Negyedük szeretne tájékozottabb lenni a többi osztály jótékonysági és vállalati felelősségvállalási tevékenységével kapcsolatban.
- 40 százalékuk gondolja úgy, hogy a szektorban működő cégek aktívabbak is lehetnének a vállalati felelősségvállalás és a jótékonykodás (37 százalék) területén.
A Regus szóvivője szerint már-már nyilvánvaló, hogy az alkalmazottakat ma már nemcsak az önző karrierépítési célok vezérlik, hanem egyértelműen kijelentik, hogy szívesebben dolgoznak olyan cégnél, amely eredményeket tud felmutatni a CSR terén is.
A vállalkozásoknak érdemes figyelembe venniük ezt a társadalmi munka iránti elkötelezettséget, tájékoztatniuk munkatársaikat a jótékonysági és felelősségvállalási projektekről, és felajánlaniuk a közvetlen részvétel lehetőségét.
Azok a dolgozók, akik ismerik cégük ilyen típusú tevékenységét, elégedettebben és motiváltabban végzik munkájukat. A jótékonysági programok mindezek mellett azt is lehetővé teszik, hogy a vezetők és a beosztottak egy csapat tagjaiként, közösen dolgozzanak.