A szervezet legutóbbi adójogi konferenciáján adott át első ízben minősítő védjegyet és oklevelet.
A cégek az egyesület honlapjáról választhatják ki a legmegfelelőbb szolgáltatót hely, szakmai tapasztalatok és ezután már minősítés alapján is. „Remélem, hogy a jövőben ezek a védjegyek egyfajta iránytűként szolgálnak a cégek számára a partnereik kiválasztásában” – mondta Zara László, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnöke.
A szervezet úgy alakította ki a minősítési feltételeket, hogy azok valóban garanciát jelentsenek viselőjük magas szintű szakmai munkájára, ugyanakkor teljesíthetőek legyenek.
„A minősítési rendszer kialakításával szeretnénk helyzetbe hozni a valóban minőségi szolgáltatást nyújtó tagjainkat. Biztosak vagyunk benne, hogy a naprakész, összevethető adatokat tartalmazó adatbázis segíti a számviteli szakma, a vállalkozások és hatóságok közötti bizalom megerősödését, a szakma tisztulását” – emelte ki Zara László.
Ne csak az ár számítson
Azonban a célt csak a vállalkozásokkal közösen érhetik el. Az egyesület szeretné, ha a számviteli szakemberek és adótanácsadók kiválasztásakor döntési szempont lenne a felkészültség és a szakmai igényesség.
„Elismert tagok” azok lehetnek, akik legalább 2 éve tagjai az egyesületnek, legalább 6 továbbképzést célzó rendezvényen részt vesznek két év alatt, és tevékenységüket a külvilág számára is bemutatják adatlapjuk teljes körű kitöltésével.
A második szint a „kiváló tag” fokozat. Elnyeréséhez teljesíteni kell az összes korábbi feltételt, és bizonyságát kell adni a hivatás iránti maximálisan elkötelezettségnek. Ezt lemérhető a hosszabb (legalább 5 éves) tagságon, a szakmai levelező fórumban megfigyelhető aktivitáson, rendszeres szakmai szerepléseken, publikációkon. Fontos szempont az is, hogy a kiváló tagnak ne legyen olyan szakmai hibája, ami miatt a felelősségbiztosítást igénybe kellett volna venni.
A feltételrendszer pontos szövege elérhető az egyesület honlapján. Az elért fokozatot a tagok a rendelkezésére bocsátott oklevelek tanúsítják, a védjegyeket az arra jogosultak közzétehetik marketinganyagaikban.