A vállalatirányítási megoldás bevezetésére készülők többségénél már elvárás, hogy mobil eszközökön keresztül is elérhető legyen a rendszer. De az is fontos, hogy a társaság weboldala bármilyen eszközön, így például mobiltelefonon is megfelelően jelenjen meg. A mobil stratégia azonban ennél tovább is megy: a vezetők információkhoz juthatnak telefonjukkal, és be is avatkozhatnak a társaság folyamataiba.
„A tapasztalataink szerint míg a hazai kkv-knál még viszonylag ritka, hogy mobil vállalatirányítási megoldást használjanak, addig az Egyesült Államokban akár már a mikrovállalkozások is elvárják, hogy legyen mobil verziója a céges rendszereknek” – jelentette ki a Dyntell-csoport ügyvezető igazgatója.
Salga Péter hozzátette: sokszor elégségesnek bizonyul, ha a vállalatirányítási rendszerben lévő információ eljut a vezetőhöz, azonban ezen a téren is lenne mit javítania a vállalkozásoknak.
A szakértő szerint alapvető fontosságú lenne, hogy a vezetők minden kulcsfontosságú információhoz hozzáférjenek a mobil eszközökön is – például az üzleti utak során. Ezek között van a kintlevőségek listája, a cash-flow kimutatás, valamint az önköltségi számítások is.
„Nem egy esetben szükség van arra is, hogy távolról be lehessen avatkozni a folyamatokba. Ebben segít az olyan okostelefonos alkalmazás, amely összeköttetésben van az ügyviteli rendszerrel és a munkatársakkal. Ennek segítségével a vezető feladatokat tud delegálni, vagy éppen ellenőrizheti a végrehajtás fázisát” – tette hozzá az ügyvezető.