Erről az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) workshopján Béres András, az Invitel vállalati termékmenedzsment-vezetője beszélt. A szakértő az IVSZ adatközpont és felhő munkacsoportjának vezetője is.
Az előfizethető informatika és az IT-felhők egyre inkább megkerülhetetlenek az üzleti életben. Segítségükkel beruházás nélkül fejleszthetnek a társaságok, rugalmasabban és költséghatékonyabban működhetnek. Éppen ezért a rendezvény elsődleges célja az volt, hogy közelebb hozza és bemutassa a cloud computingban rejlő gazdasági, technológiai versenyelőnyöket a hazai kkv-k számára.
Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója az IVSZ-konferencia kapcsán elmondta: „a hétköznapok során kivétel nélkül minden cégvezető, vállalati döntéshozó használ felhőből elérhető szolgáltatásokat. Ilyen például a Google, az Amazon, a Facebook, a Youtube vagy éppen a legtöbb netbanki szolgáltatás. Mégis, ha a saját vállalatukról van szó, sokan elbizonytalanodnak annak ellenére, hogy tudjuk, a NASA például a legutóbbi Mars-kutatások során már számos különböző cloud megoldást használt. Éppen ezért is nagyon fontos minél többet és többször beszélni a felhőről, elmondani kinek, hogyan, miért éri meg mindez”.
Forrás: Invitel
„Mi az Invitelnél úgy látjuk, hogy a hazai kis- és középvállalatok vezetői sokszor nem bíznak az informatikai óriásokban, mert messze vannak, más nyelven, más jogi környezetben dolgoznak, és nehezen elérhetőek, nehezebben számon kérhetőek. Az InviCloud szolgáltatást pontosan ezen cégek számára hoztuk létre itt, Magyarországon, a saját adatközpontunkban” – tette hozzá az operatív főigazgató.
„Mint mindenben, a felhősítésben is előbbre tartanak a nagyvállalatok, de már egyre több közepes és kis cég is nyit az előfizethető megoldások felé. A nehéz gazdasági körülmények miatt szűkülő beruházási források sokakat terelhetnek a cloud computing irányába a következő években” – véli Béres András, az IVSZ munkacsoport vezetője.
„Tudjuk, hogy a legjobb technológia sem ér semmit akkor, ha a leginkább érintett döntéshozók nem ismerik a lehetőségeket, vagy még rosszabb, ha nem bíznak benne. Éppen ezért központi kérdés az edukáció. Az Invitel, a hazai infokommunikációs piac egyik meghatározó vállalataként érzi a felelősségét mindebben. Úgy gondolom, nemcsak arra van szükség, hogy a szakma nyelvén mutassuk be a felhő-informatikát. Sőt, sokkal inkább fontos, hogy az üzlet nyelvén, a hatékonyságot, a forintosítható előnyöket ismertessük meg a cégvezetőkkel” – összegezte a szakértő.