Üzleti tippek

Telefonálás a felhőkben – Így spórolhatnak a cégek

A virtuális IP-telefonalközpontok nagy előnye, hogy bevezetésük nem igényel saját beruházást, miközben modern, online elérhető, rugalmasan variálható rendszerhez jutnak a vállalatok.

Magyarországon is egyre több kkv, nagyvállalat és állami, önkormányzati intézmény nyit a virtuális IP-alapú alközpontok felé, amelyekkel akár 30 százalékkal is visszavághatják a telekommunikációs költségeiket, miközben jóval rugalmasabbá tehetik működésüket is.

„A hagyományos alközpontok kiépítése és működtetése jóval költségesebb és bonyolultabb, mint a virtuális IP-alközpontok bevezetése. Az új megoldások nem kötik le a társaságok forrásait, hiszen ezzel megspórolhatják a beruházást, és tervezhető, havi díjas bérléssel modernizálhatják a rendszerüket.

Másik nagy előnyük, hogy a beállítások – a mellékek száma, a hangos menü vagy például a hívásátirányítás – a weben keresztül néhány klikkeléssel bárhonnan, bármikor módosíthatóak. Ezt a hagyományos rendszereknél az üzemeltető cég informatikusai végzik, ami átfutási időt és pluszköltségeket jelent. Márpedig váratlan eseményeknél, műszaki leállásnál vagy kampányok idején az üzleti életben az azonnali reakció elengedhetetlen. További költségnövelő tényező, hogy a hagyományos telefonszolgáltatások percdíjai az IP-alapú percdíjaknál általában magasabbak” – mondta az FN24-nek Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója.

A telefonközpontok evolúciója

1. Hagyományos alközpont

2. A cégek által kiépített saját IP-alközpont

3. Virtuális IP-alapú alközpont – például IP Center

Csak néhány klikkelés!

Az IP-készülékek az okostelefonokhoz hasonlóan miniszámítógépként működnek. Például visszakereshetőek rajta a nem fogadott hívások, néhány kattintással beállíthatók a különböző híváscsoportok, a hívásátirányítás vagy a hangüzenet is.

A módosításokhoz nem kell külön informatikus, minden munkatárs (távolról is) saját magának be tudja állítani a profilokat – egy átlátható, egyszerűen kezelhető webfelületen keresztül.

Telefonmellékenként több profil is készíthető. Lehet olyan, amelyik munkaidőben, azon kívül vagy például a szabadság idején érvényes. Ezek előre rögzíthetőek, és interneten keresztül bármikor módosíthatóak.

Bejövő telefonszámonként is be lehet állítani, hogy tudjuk-e fogadni az adott hívást, vagy átirányítjuk, esetleg párhuzamosan csengetjük más mellékekkel vagy a saját mobilunkkal.

A hívások fogadásában az IVR-hangfunkció segít, amely virtuális recepciósként (könnyen módosítható hangos menüpontok segítségével) kezeli az egyszerre, kampányszerűen beérkező hívásokat.

Költségcsökkentő és zöld megoldás, hogy a készülékkel faxokat (e-fax) is lehet fogadni és küldeni, valamint ezek digitálisan is archiválhatóak.

Mit tud a távoli nomadikus iroda?

A munkatársak az IP Center melléküket az irodától távol, akár külföldről is el tudják érni. A saját mellékszámok használatával tudnak telefonálni, és hívásokat fogadni. Ez a szolgáltatás azokat a céget is kiválóan kiszolgálja, akik a távmunkában látják a jövőt.

„Az Invitel IP Center előnye, hogy nem kell külön telefonközpontot kiépíteni az ügyfél telephelyén, hiszen ezt felhőszolgáltatáson keresztül, havi díjas konstrukcióban tudjuk biztosítani. A beüzemeléshez csak internetkapcsolat és modern IP-telefonok szükségesek. A karbantartást és az üzemeltetést szintén mi vállaljuk” – tette hozzá a szakember. (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik