Az elektronikus naplózásra alkalmas pénztárgépek december 31-ig használhatók. Arra viszont figyelni kell, hogy a naplóállományaikat havonta egyszer el kell juttatni az adóhatóságnak. Az előírások szerint a pénztárgépen keletkező forgalmi adatokat ki kell nyerni, összegyűjteni, rendszerezni, kivonatolni, majd speciális CSV formátumban továbbítani az ügyfélkapun keresztül a NAV felé.
A bonyolult és időigényes eljárás kiváltására a Laurel Cégcsoport kifejlesztett egy alkalmazást, amely automatizálja a folyamatot. Az elektronikus naplófájlok gyűjtése mellett a program állandó hibakeresést végez a háttérben, és azonnal jelzi, ha valamilyen működési problémát talál. A fejlesztést még májusban kezdték, s bár a folyamatosan változó szabályozás nem könnyítette meg a munkát, sikerült időben telepíteni a szoftvert minden ügyfélnél, akik ezt igényelték.
A legösszetettebb rendszerek esetében is megoldották a kötelező adatszolgáltatást. Ez azok számára különösen jó hír, akik nemcsak 1-2 kasszát, hanem komplex hálózatokat üzemeltetnek. Esetükben különösen megnehezíti a napi munkát, ha manuálisan kell megoldaniuk az adatok beküldését.
Az adatok beküldésére az első határidő augusztus 10. volt, addig mintegy 6000 kasszáról, több mint 200 ezer naplófájlt küldtek a cégek a program segítségével a NAV-nak.