Az Ericssonnál például már akkor felhőszolgáltatást használtak, amikor még ez az elnevezés nem is volt ismert. Bor Tamás regionális IT igazgató szerint a gazdasági nehézségek miatt azok az innovatív szolgáltatások a kelendőek, amelyek minimális vagy „zéró” beruházást takarnak, és havi díjas konstrukcióban, tervezhető, alacsony költségek mellett igénybe vehetők. „A saját IT-rendszereknél költeni kell a kiépítésre, az üzemeltetésre, „speciális tudás” kell a szerverekhez, és akkor még ott van például a rendelkezésre állás biztosítása is 0-24-ben. Mindez teljesen feleslegesen pénzt, időt és energiát visz el. Így nálunk már évekkel ezelőtt egyértelmű volt, hogy bizonyos informatikai feladatokat inkább a profikra bízzuk, és kiszervezzük” – összegezte a szakértő a kis- és közepes vállalkozások számára is kifizetődő megoldást.
Az Ericsson nemcsak az informatika esetében döntött a cloud computing mellett, hanem a céges telekommunikációnál is szintén felhőalapú, IP-technológiára váltottak. Mindkét területen az Invitellel dolgoznak együtt már hosszú évek óta.
„80 ezer munkavállaló, 100 ország, 160 vállalat. Nem kérdés, hogy nálunk a legmodernebb belső hálózat és asztali okostelefonok kellenek, amelyekkel még a költségekből is le tudunk faragni. Az IP Center segítségével természetesen rövid számon is elérik egymást a kollégák, illetve nagy előnye, hogy az online kezelőfelületen mindenki módosíthatja a beállításait. A telefonok az internet segítségével otthonról elérhetők, így távolról is úgy használhatjuk a rendszert, mintha az irodában ülnénk. Ez akkora rugalmasságot ad a munkavégzésben, amely az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már megszokott, de remélhetőleg idehaza is egyre elfogadottabbá válik, akár a kkv-knál is” – tette hozzá a regionális IT-igazgató.
Díjazzák az ötletelést
A szakértő szerint a kreatív ötlet nem vagy nem csak pénzkérdés, így akár az egészen apró garázscégek is labdába rúghatnak – még a mostani válságos, forráshiányos években is. Természetesen a nagyok egyszerűbb helyzetben vannak, de a gazdasági nehézségekkel, a kiélezett piaci helyzettel nekik is számolniuk kell. „Az Ericsson több mint 100 éves tapasztalatai azt igazolják, hogy még a mostaninál nagyobb válságokban is az innováció jelentette a kitörést és a versenyelőnyt, így erre most is muszáj áldozni. A kreatív ötleteket, a kimagasló szakmai tudást mi is díjazzuk: például mi vagyunk a Rátz Tanár Úr Életműdíj egyik alapítócége. Ezért is tartjuk nagyon jó ötletnek az Invitel InnoMax Díjat, amely segít abban, hogy a cégek fejlesztései sokkal nagyobb nyilvánosságot és elismerést kapjanak” – magyarázta Bor Tamás az InnoMax Klub üzleti találkozó legutóbbi rendezvényén.
Az Ericsson regionális IT-igazgatóját Sipos Anikó kérdezte a részletekről. Az interjú hossza: 7 és fél perc
Már lehet jelentkezni az InnoMax Díjra! |
Az Invitel negyedik alkalommal hirdeti meg üzleti innovációs pályázatát, amelyre a kis- és közepes vállalkozások mellettt most már a nagyvállalatok is benevezhetnek. További részleteket itt olvashat. (x) |