Üzleti tippek

A cégek felének sincs honlapja

Bár az internet már most is jelentős forgalmat hoz Magyarországon, van még hova fejlődniük a cégeknek.

Az internet gazdaságban betöltött szerepét vizsgálta a feltörekvő országokban, köztük Magyarországon a McKinsey & Co.

Az internet Magyarország GDP-jének netto 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben, ez 5,1 milliárd USD, azaz 1058 milliárd forint, ami – viszonyításképpen – kétszerese a magyar húsiparnak. Ez az arány olyan fejlettebb országokkal teszi hasonlatossá Magyarországot, mint Németország vagy az Egyesült Királyság. Az e-kereskedelem fejlődésének egyik legfőbb gátja jelenleg az online fizetés lehetőségének hiánya – mondták el a szerdai sajtóbeszélgetésen.

 

A Google magyarországi irodájának vezetője, Heal Edina emlékeztetett rá, hogy kutatási adataik szerint a hazai kisvállalkozásoknak kevesebb mint a fele rendelkezik honlappal és 47 százaléka egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre. Emellett beszámolt róla, hogy az egy évvel ezelőtt indult Neten a cégem programba már több mint 10 000 hazai kisvállalkozás regisztrált, és több mint 3000 honlapot hoztak létre.

Surányi Tamás a Budapest Bank termékmenedzsere pedig elmondta, hogy a legfrissebb kutatásuk szerint a megkérdezett fogyasztók 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kereskedők csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal. Utóbbiak fele állítja, hogy forgalma  növekedett, átlagosan 26 százalékkal a webshop beindítása miatt. A cégek jelentős részének sikerült üzemeltetési költségeit is csökkenteni a webáruház révén, átlagosan 24 százalékkal. A Neten a cégem program novembertől webshop létrehozásában és VPOS kialakításában is ingyenes eszközökkel támogatja az érdeklődő vállalkozásokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik