Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által kiadott munka egyik adatsora szerint a 2004-es 19,1 százalékról mostanra 15 százalékra mérséklődött a Magyar Televízió és a Duna TV részesedése a képernyő előtt töltött időből.
Az egyetlen esztendő, amikor – nyolctized százalékos – növekedés mutatkozott, a 2006-os volt. Akkor a köztévéknek sikerült visszanyerniük fél százalékot a kereskedelmi adóktól, visszafordítva azok 2005-ös, ugyanekkora térnyerését. Azóta viszont ismét nőtt a kereskedelmi csatornák részesedése: 2007-re 79,7, tavalyra pedig 81,4 százalékra ment fel.
Ennél is nagyobb az előnye a kereskedelmi médiának a hirdetők számára legértékesebbnek tartott, 18 és 49 év közötti korosztályban, ahol már 2004-ben is 81,4 százalékkal vezettek; ez emelkedett – a 2006-os stagnálástól eltekintve viszonylag folyamatosan – 86,4 százalékra a tavalyi évre.
Ebben a szegmensben a tévé előtt töltött időnek már öt éve is csak a 14 százaléka jutott a közmédiumokra – ez csökkent mostanra 8,8 százalékra. Eközben körülbelül minden huszadik percüket töltötték a 18-49 évesek videózással; a teljes népességben 3,5 százalék volt az utóbbi években ez az arány.