Üzleti tippek

Az Agrolánc-sztori

admin

2009. 01. 05. 16:36

Piaci rések lefedése, magas műszaki színvonalú gépek és munkaeszközök értékesítése, kizárólagos márkaképviselet, valamint az ország több pontján elérhető szervizhálózat kiépítése jellemzi az Agrolánc Kft. tevékenységét.

Nyugodt ember vagyok, a cég fennállása óta még nem fordult elő, hogy felemeltem volna a hangom. Jól bírom a terhelést, gyorsan döntök” – vall habitusáról Szemerei Károly, a kommunális gépek értékesítésében piacvezető, valamint a mezőgazdasági gépek forgalmazásában előkelő helyet elfoglaló, 18 éve sikeresen működő, fejlődő Agrolánc Kft. ügyvezetője.

Ugartörés

Szemerei Károly egy évtizedig dolgozott az állami tulajdonú Monori Mezőgépnél. 1991-ben mégis saját, mezőgazdasági és kommunális gépek, munkaeszközök értékesítését célul kitűző cég alapításában látta a lehetőséget a továbblépésre.

Szemerei Károly

53 éves, gépész-üzemmérnöki diplomája van. Négy gyermek édesapja, Fóton lakik egy családi házban.
Hobbijai a régi bútorok és a biliárdozás.

Az újonnan alapított Agrolánc Kft. számára a vállalt feladat kezdetben szinte megvalósíthatatlannak tűnt: magas műszaki színvonalú gépek értékesítése kis forgótőkével – az akkori szűk fizetőképes kereslet és nehéz eladási viszonyok mellett. „Már a cég létrehozásának évében kizárólagos forgalmazói lettünk az Antonio Carraro cég által gyártott traktoroknak és a Gianni Ferrari márkájú fűnyírógépeknek. Termékeik a fejlett technológai megoldások következtében nem voltak olcsók, így akkoriban eladásuk nem volt egyszerű feladat”– emlékszik a kezdetekre a cég ügyvezetője. „Kevesen ismerték fel, hogy ezek a gépek sokkal hatékonyabbak, gazdaságosabbak, mint az akkoriban hasonló feladatok elvégzésére használt társaik. Elsődleges célcsoportként az állami szektort, az önkormányzatokat kerestük fel gépajánlatainkkal.” Rengeteg utánjárással, területi munkával, az önkormányza-tok tisztségviselőinek megismerésével kellett kezdeniük a munkát, utána foghattak csak az értékesítésbe.

Az aratás kezdete

Szemerei Károly – bár korábbi kereskedői tapasztalatai nem voltak – az értékesítést is egyedül végezte a vállalkozásban. A szervizfeladatokat ellátó munkatársán kívül egy titkárnő dolgozott az Agrolánc Kft.-nél. A vidéki viszonteladókkal sikerült olyan minőségi kapcsolatot kialakítaniuk, amely már az indulásnál nagy segítségükre volt. Mezőgazdasági gépkereskedelemmel foglalkozó céghez képest kurió-zumként egy fővárosi, harmadik emeleti irodát béreltek, amit hamar kinőttek. Be kellett látniuk, hogy a belvárosban nehezen folytatható ez a tevékenység, a forgalom növekedésével a helyigény is nőtt. Ezért 1994-ben egy új irodát építettek Rákospalotán.

A cég kizárólagos forgalmazó partnere lett a skót Applied Sweepers utcaseprőgépeket gyártó vállalatnak és a Toro professzionális golfpálya-karbantartó gépeket gyártó amerikai nagyvállalatnak is. Ezek a kiemelkedő partnerek folyamatos figyelemmel kísérik, segítik a magyarországi vállalkozást. Az Agrolánc Kft. az évek során megszerezte mintegy 50 olasz és további tíz vállalat termékeinek kizárólagos forgalmazási jogát.

A vidék a lényeg

Egy idő után a rákospalotai családi házas környéken a lakók nehezen tűrték a megnövekedett forgalmat, és a hely is szűkös lett: ismét helyszínt kellett váltaniuk. A cég 2006. július 1-jén Fót nyugati ipari körzetébe költözött. Az új telephely kiválóan felszerelt, modern otthont ad a kereskedelmi, a szervizszolgáltató és az adminisztrációs részleg számára is. Tágas bemutatótermével, 3000 négyzetméteres udvarával megfelelő körülményt teremt termékeik kiállításához, kipróbálásához. A kommunális és az önkormányzati szektort közvetlenül innen szolgálják ki, míg a szőlő-, a gyümölcs- és kertészeti szektorban az értékesítési tevékenységhez az ország öt különböző pontján található viszonteladók is hozzájárulnak.
A cég kiemelt hangsúlyt helyez a vidéki viszonteladói hálózat folyamatos bővítésére és az Agrolánc-filozófia mind szélesebb körben való megismertetésére. Hitvallásuk szerint „egy-egy gép szakmai szempontok szerint történő kiválasztása és értékesítése nem fejeződik be az átadás pillanatában, éppen ellenkezőleg: ekkor kezdődik meg a felhasználó, az Agrolánc Kft., valamint a gyártó szoros kapcsolata, amelynek lényege az állandó kommunikáció, a pontos és gyors alkatrészellátás, a precíz szervizmunka. Az így megszerzett bizalom vezet a további felhasználói igények kielégítéséhez”.

Technikai roadshow

Gépeik évente 10–14 hazai kiállításon, mezőgazdasági és kommunális bemutatón tekinthetők meg. Tavaly mezőgazdasági- és kommunálisgép-roadshow-t is szerveztek az országban. Minden év októberében mutatják be a teljes termékpalettát és az újdonságokat Technikai Show rendezvényükön. A gépbemutató Gödön, a Pólus Palace Thermal Golf Club Hotelben került megrendezésre tavaly, de tartottak már show-t a New York Kávéházban és a gödöllői Grassalkovich-kastélyban is.
Szemerei Károly értékelése szerint az elmúlt, közel 20 évben nagy hibákat nem követtek el. A kisebbek abból adódtak, hogy a célokhoz képest szinte mindig kevés volt a forgótőke. „A gyártókkal kapcsolatban mindig korrektségre törekszünk, számláinkat időben kifizetjük”– mondja. Vevőiknek azzal könnyítik meg a vásárlást, hogy a Budapest Lízing Zrt.-vel karöltve lízinglehetőséget kínálnak.

Az évek során átalakult a cég tulajdonosi szerkezete és vezetése. Az olasz partner kivásárlását követően Szemerei Ká-roly ügyvezető igazgatóként a kereskedelmi tevékenységet irányítja, valamint a stratégiát alakítja ki, Králl Ágnes pedig gazdasági igazgatóként a vállalkozás pénzügyeiért felel.

A díj

Tavaly első alkalommal pályázta meg az Üzlet & Siker Minősített Vállalkozása-címet az Agrolánc Kft. az 500 millió–1 milliárd forint árbevételű kereskedőkategóriában. „Örülünk a mostani elismerésnek – szögezte le Szemerei Károly. – Célunk, hogy a jövőben is hasonló sikereket érjünk el, és a nehezedő külső körülmények ellenére is biztosítsuk a növekedés, a fejlődés lehetőségét dolgozóink és a cég számára.”

Elért eredményük titka

  • A piac ismerete.
  • A piaci réseket feltérképező és azokat megfelelő válaszokkal kitöltő csapat.
  • A kor követelményeinek megfelelő műszaki színvonalú, folyamatosan, fejlesztés és tesztelés során újuló termékek.
  • Reális gazdasági döntések.

Az Agrolánc nettó árbevétele 1991-ben alig haladta meg a 9 millió forintot, tíz évvel később közel 412 millióra, 2007-ben 953 millióra bővült, a 2008-as várható nettó árbevétel pedig meghaladja az 1 milliárd forintot. Jelenleg 14 munkatárssal dolgoznak. Az ügyvezető szerint 100-nál is több konkurensük van, melyek közel ötödét tartja igazán komolynak.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Robin Williams during "One Hour Photo" Press Conference with Robin Williams and Michael Vartan at Park Hyatt Hotel in Century City, California, United States. (Photo by Vera Anderson/WireImage)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.