Üzleti tippek

Billen a hinta a távközlésben

Alapvető átrendeződést prognosztizál a távközlési piacon Vágány Tamás, a HTCC kereskedelmi és marketingvezérigazgató-helyettese.

A magyar vonal


A HTCC-nek jelenleg három leányvállalata van Magyarországon.
A Hungarotel az ország 54 koncessziós területéből ötben kínál helyi hozzáférést a telefon-, ISDN-, internet- és egyéb távközlési szolgáltatásokhoz.
A PanTel Magyarország meghatározó alternatív távközlési szolgáltatója, országos száloptikai gerinchálózata hét szomszédos országban csatlakozik kihelyezett operatív egységekhez.
A PanTel Technocom különleges távközlési megoldásokat szállító vállalat, egyebek mellett távközlési szolgáltatója a kelet-közép-európai régió legnagyobb olajipari társaságának, a Molnak. A lakossági piacon a HTCC közel 220 000 ügyfélnek nyújt szolgáltatást.

Vágány Tamás

34 éves, 1998-ban diplomázott a Budapesti Gazdasági Főiskolán. Több évig dolgozott a Pannon GSM-nél, majd a Xerox Magyarország Kft.-nél, értékesítési, marketing- és műszaki területeken. Folyékonyan beszél angolul. 1999-ben, nem sokkal a cég indulását követően csatlakozott a PanTelhez, először mint kiemelt ügyfélmenedzser, majd 2001-től a cég kereskedelmi igazgatójaként ért el sikereket. Több, a PanTel üzleti alapjait meghatározó szerződés köthető tevékenységéhez. Nőtlen, hobbija az utazás.

Tulajdonosi kör

A forgalomban lévő HTCC-részvények 63 százalékának tulajdonosa a koppenhágai, dániai székhelyű TDC A/S (korábban Tele Danmark A/S). A részvények fennmaradó 37 százaléka nyilvános forgalomban van az Amerikai Értéktőzsdén.

Januárban a Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) bejelentette, hogy felvásárolja az Invitelt. Milyen szinergiák származnak az egyesülésből?

A két vállalat egyesülésével 20 százalékos piaci részesedésünk lesz, a kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül pedig 14-ben meghatározó szolgáltatóként fogunk működni. Ezzel a távközlési megoldások vezető alternatív szolgáltatója jött létre Magyarországon. A szinergiák abból adódnak, hogy a két vállalat együttesen nagyobb üzemi méretre tesz szert, ami eredményesebb és gazdaságosabb beruházásokat és működést tesz lehetővé. Számításaink szerint a működési költségeken tizennégymillió eurót takaríthatunk meg. Ez az összeg a közös hálózatüzemeltetés optimalizálásából, a bővített termékkínálatból, az értékesítési és marketingtevékenységek egységesítéséből, továbbá a műszaki, informatikai és ügyféltámogató funkciók áramvonalasításából tevődik össze.

Milyen menetrendet határoztak meg az egyesülésre, és mikor csökkenhetnek az árak a távközlési piacon?

A vállalatintegráció folyamata a várakozások alapján akár egy évet is igénybe vehet, a szinergiás célok többségét az ügylet létrejöttét követő két éven belül valósíthatjuk meg. Természetesen az áraink ennél jóval előbb csökkenhetnek.

Milyen tényezők befolyásolhatják az idén az internet-hozzáférés terjedését, illetve a cég miben tud még tovább fejlődni?

Mivel Hungarotel területen a technikai lefedettségünk közel 100 százalékos, itt jelentős fejlődéssel lehet számolni. A PanTel szintén jelen van a legtöbb nagyvárosban, de természetesen a lefedettséget folyamatosan bővítjük. Az ADSL2 technológiának köszönhetően ezen a területen is nagy lehetőségeket látok a fejlődésre. A HTCC fontosnak tartja, hogy kínálatában szerepeljenek azok a szolgáltatások is, amelyek lehetővé teszik, hogy az internet, valamint a vezetékes telefonszolgáltatás nagy tömegekhez is eljusson. Hosszú távú stratégiánkban minden szegmenst megcélzunk, de a hangsúly egyre inkább az értéknövelt szolgáltatások felé fog elmozdulni.

A fejlesztések alapelve, hogy jó időzítéssel kell megjelenni a piacon. Milyen marketingstratégiával készülnek az új fejlesztések, mint például a szélessávú internet, az IP-alapú hangátvitel vagy az úgynevezett triple play szolgáltatások reklámozására? Hogyan tervezik elkerülni az átfedéseket, hogy ne zavarják meg a fogyasztót?

Elsősorban a piaci trendeket szeretnénk követni, nem pedig az egyes fejlesztési üzletágak közötti lehetséges hatalmi versenyt. Óriási hiba lenne, ha a fogyasztó az egyik pillanatban azt hallaná tőlünk, hogy vegyen IP-tévét, az utána következő reklámszpotban meg azt, hogy vegyen kábelen televíziót és internetet.

A PricewaterhouseCoopers friss tanulmánya szerint 2020-ban tudnánk olimpiát rendezni. Ön milyennek látja az akkori Budapestet?

Szerintem Budapest jelenleg is rengeteg látnivalót kínál az érkezőknek, és ezt szerencsére egyre többen fel is fedezik. De a legszebb városoknak is szükségük van jó „píárra”, vagyis valami pluszra: amilyen Párizsnak az Eiffel torony, vagy New Yorknak az Empire State Building. Ahhoz, hogy a mi Lánchidunkat vagy a Halászbástyánkat is megismerjék, szükség van valamilyen attrakcióra, ami ránk irányítja a világ figyelmét! Ez pedig lehetne akár az olimpia is!

Mi a véleménye a Fidesz Kossuth téri kordonbontásról?

A Kossuth tér és a Parlament épülete Budapest egyik legszebb helye! Sajnálom, hogy az utóbbi időben egyre többen csak úgy gondolnak rá, mint politikai csatatérre.

Mit szól ahhoz, hogy az Algopyrin február 15-étől vényköteles termékké vált?

Azt hiszem, ha szükségem lesz erre a gyógyszerre, akkor elmegyek az orvoshoz, kifizetem a vizitdíjat, és kiváltom a receptet a patikában. Ha erre nem lesz lehetőségem, akkor kérek egy olyan gyógyszert, ami nem vényköteles, de hasonló bajokat orvosol, mint az Algopyrin.

Sajtóhírek szerint a Budapesti Értéktőzsdét megvásárolná a bécsi tőzsde, amivel a magyar befektetők közvetlenül is hozzáférhetnének az európai részvénypiacokhoz. Ön szívesen tőzsdézne európai olajpapírokkal a londoni tőzsdén?

A Föld is a globalizáció jegyében forog mostanában. Az internet, a legnagyobb növekedési potenciált magában rejtő lehetőség is a globalizáció előnyeit kínálja az embereknek, amikor ezen a csatornán információhoz juthatunk a világ bármely szegletéről. Örülök, ha ezeket az előnyöket a pénzügyi világban is élvezhetjük majd, és egy külföldi részvény megvásárlása ugyanolyan egyszerű lesz, mint letölteni egy vietnami kávéház honlapját egy orosházi lakásban üldögélve.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik