Üzleti tippek

Harmadszor is díjas

Az Üzlet & Siker Minősített Vállalkozás pályázatának eddigi legsikeresebb szereplője az 1991-ben családi vállalkozásnak indult Gravoform Kft. Immár negyedszer lett minősített cég, s harmadszor nyerte el a kategóriadíjat. Ez pedig annyit tesz, hogy az Üzlet & Siker Minősített Vállalkozása pályázat történetének első és eddig egyetlen nagydíjasa.

A hárommillió forint alaptőkével alapított kft. azt a célt tűzte maga elé, hogy a vizuális kommunikáció terén kielégítse a környezeti, építőipari és egészségügyi beruházások egyre növekvő, jogos igényeit. Mostanra több százmilliós cégvagyont, szilárd piaci pozíciót birtokol, s felmérések szerint visszatérő ügyfeleinek aránya közel 70 százalékos.

Cégnévjegy


Név: Gravoform Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Alapítva: 1991 Cégvezető: Winkler Ferenc Profil: feliratok és információs rendszerek gyártása Árbevétel: 564 milló Ft Alkalmazottak száma: 23 fő Működési terület: Magyarország Eddig egy alakalommal volt minősített vállalkozás (2002), két alkalommal pedig különdíjas (2003 és 2005).

A gyors fejlődés jórészt a Gravoform innovációs tevékenységével magyarázható. Több szabadalmuk és ipari mintaoltalmi bejelentésük is van. A vállalat számos elismerést kapott az elmúlt években. Az 1998-ban kifejlesztett intarziás feliratgyártási technológiáért 1999-ben a Magyar Innovációs Nagydíjjal tüntették ki. 2000-ben a gazdasági minisztertől vehettek át elismerést az ipari formatervezés terén végzett munkáért. 1999-ben vásárolt és céljaiknak megfelelően felújított telephelyüket 2000-ben Budapest építészeti nívódíjával tüntették ki. 2002-ben GravoPlex felirati rendszerükkel elnyerték a Magyar Termék Nagydíj elismerő oklevelét, 2003-ban az általuk szabadalmaztatott pénz- és értékzáróplomba-családdal a Magyar Termék Nagydíjat. A szakma szereplői közül elsőként vehették át 2003-ban a Nemzeti Minőség Díj elismerő oklevelét.

Az idei pályázatukról Winkler Ferenc ügyvezető azt mondja: nem először indultak a minősítésen, de most is az motiválta őket, hogy reális, objektív értékítéletet kapjanak a partnerek között elfoglalt helyükről. A díj a cég külső megítélését ugyan valószínűleg nem módosítja számottevően, de növelheti a munkatársak jó munkába vetett bizalmát, erősíti a cég belső összetartását, segít a nehézségek leküzdésében.

A hazai kkv-k esélye a nemzetközi piacokon nem rosszabb, mint más piaci szereplőké – véli Winkler Ferenc. Nagyobb a bizonytalanság a jövedelmezőségben, a piaci pozíciók tartósságában. Arról, hogy mennyiben befolyásolhatja a honi kkv-k hazai és nemzetközi versenyképességét a belpolitikai feszültség és a gazdaságpolitikai megszorítás, egyelőre azt gondolja, talán még nincs komolyabb baj. Az üzleti kapcsolatokban szerencsére nem a politika küzdőterének törvényei uralkodnak. Tartósan azonban mindenre kihathat a közhangulat feszültségekkel terhes állapota.

A szigorítások rövid távon nem segítik a versenyképességet. Az állandóan növekvő költségek, a kevésbé tervezhető változások hatásai gyengítik a cégek helyzetét. A munkaerő-foglakoztatás terhei, a magasabb mértékű elvonás nem ösztönzi a fejlesztéseket.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik