Üzleti tippek

Tévés toplisták

admin
admin

2006. 03. 08. 08:00






Táblázat

18–49 – az RTL Klub javára

Noha igen jól indította az idei évet a TV2, a nagy lendület – úgy tűnik – lecsengőben. A hirdetési szempontból meghatározó 18–49 éves korosztály február 13–26. közötti 15-ös toplistájára a csatornának mindössze négy műsora került fel: a mindig jól szereplő Irigy Hónaljmirigy-show, a táskanyitogatós Áll az alku, a jól bejáratott Aktív, illetve a Lila akác köz kedvencei, a Született feleségek, akiknek hétről hétre jobb a nézettségük.

A konkurens RTL Klub eközben 11 műsorral diadalmaskodott, ezúttal a szokásostól eltérően nem annyira saját produkcióival, mint inkább filmjeivel.

A TV2-t illetően meglepő lehet, hogy – az eddig – a csatorna ütőkártyájának számító Megasztár első döntője sem az összesített toplistán, sem a TV2 saját műsorainak 10-es toplistáján nem tűnik fel. (Az időszakban csak a 14. volt a TV2-nél). Ez persze a későbbiekben változhat, a korábbiakhoz hasonlóan a csatorna a döntő 4–5. fordulójára vár ugrásszerű nézettségnövekedést, amikorra a nézők már kiválasztották kedvenceiket. A tehetségkutatóval ellentétben jól startolt az RTL Klub misztikus kalandfilmsorozata, a Rejtélyek városa, amely a csatorna legnézettebb műsoraként egyenesen a lista második helyén landolt, és a Lost első szériájának utolsó részére is sokan kíváncsiak voltak. Az Esti Showder 150. adása viszont nem aratott osztatlan sikert: kénytelen volt beérni a 14. hellyel.

Fej fej mellett

A teljes népesség esetében egészen kiegyenlített volt a két nagy kereskedelmi csatorna nézettségi versenye. A TV2 hét toplistás műsora közül hat a házon belül gyártottak közül került ki, legnézettebb (és egyben listaelső) Gundel-Takács Gábor alkudozós vetélkedője volt. Jól teljesített a csatorna vasárnap esti magazinja, a Napló is. A politikai választási kampány inspirálta kérdés, nevezetesen, hogy valóban „Rosszabbul élünk, mint négy éve” szemmel láthatóan érdekelte a nézőket, mert a teljes lakosságból 1 millió 933 ezren választották Sváby András műsorát. A Napló február 26-án egy rekordot is megdöntött: a műsor nyolcéves történetében ez alkalommal voksoltak a legtöbben (94 800-an) a feltett kérdésre.

Az RTL Klub legnézettebbje a Legyen Ön is Milliomos! és a Barátok közt volt, a filmek közül a Cobra 11 és a Gagyi mami ültette a képernyők elé a lakosságot. Míg a 18–49 évesek esetében a döntők sorozatával debütáló Megasztár ellenében csatarendbe állított Harry Potter ki tudta magának vívni a nyolcadik helyezést, addig a 4+ listájára nem tudott felkerülni.

Dejá vu

Ha a január 30.–február 26. közötti négy hét eredményeit nézzük, akkor láthatjuk, hogy az említett időszakban mind AMR, mind SHR tekintetében az RTL Klub vitte el a pálmát. Előbbi esetében a német akciósorozat, a Cobra 11, utóbbinál a Rejtélyek városa győzedelmeskedett (23,2, illetve 51,1%). A csatorna saját toplistáján ezek az első, valamint a harmadik helyet foglalják el, köztük a Losttal. Az első tízben van a Rendőrakadémia 3. és 4. is, annak ellenére, hogy a vígjáték különböző részeit már többször is láthattuk a különböző tévécsatornákon.

A TV2 listáján a csatornák összesített toplistájához képest alig van újdonság. Ilyen az NCIS – tengerészeti helyszínelők, a Deep Impact és a Yamakasi című francia–spanyol akciófilm.
Az M1 kínálatából a Szomszédok kivételével a nézők teljesen más műsorokra voltak kíváncsiak, mint egy hónappal korábban. Legtöbben a Krémet nézték, és olyan műsorok is bekerültek az első tízbe, mint a Luxor-sorsolás, a téli olimpia közvetítése vagy A tv ügyvédje.

A Viasat3 mint mindig, most is az USA különböző szegleteiben ügyködő helyszínelőkkel, a Szex és New Yorkkal és a krimisorozatokkal keltette fel a nézők érdeklődését.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Mentőkhöz menekült az elkószált 14 éves kutya

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.