Üzleti tippek

Nem gyerekcipőben

A kábeles tematizálódás viszonylag korai szakaszában már megjelentek azok a csatornák, amelyek a gyermekek, illetve szüleik speciális igényeit (erőszakmentes mesék) igyekeznek kielégíteni. Bár a piacon új belépő megjelenése a közeljövőben nem várható, szimplán mesefilmeket kínálni sem elég, ezért a telített szegmensen belül is folyik a specializálódás: a Nickelodeon a 4–14, a Jetix a 7–12 éveseket célozza meg, míg a Minimax inkább lefelé bővítette a kört, amikor a 2–12 éves korosztályt lőtte be célcsoportnak. Ezen belül is kiemelten foglalkoznak az iskola előtt álló gyerekekkel, ezért számukra külön műsorblokkot hoztak létre hétköznap reggeli időszakban.

De sem a Cartoon, sem a Jetix vagy a Nickelodeon nem sugároz például magyar gyártású filmeket, így résjátékosnak minősíthető a Minimax, amelynél a műsorok jelentős része magyar műhelyből került ki. „Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a csatornán a helyi kulturális értékeket közvetítsük a gyerekek felé. Mesemúzeum műsorunkban összegyűjtöttük azokat a helyi gyártású ťörökzöldŤ rajzfilmeket, melyeket a szülők is jól ismernek, már-már klasszikusok” – mondja Göde Gabriella, a Minimax promóciós és marketingmenedzsere. Többek között ennek is köszönhetik, hogy a tematikus piacon a nézettségi adatok alapján a Minimax az első a gyerekek és az otthon tartózkodó szülők körében.
A Minimax televíziós csatorna reklámidejének, illetve a hozzá kapcsolódó műsortámogatási megjelenéseknek az értékesítését az RTL Klub R-time irodája végzi.

A korábban Fox Kids néven futó Jetix gyermekcsatorna 2000 szeptemberében indította el magyar nyelvű műsorainak sugárzását, és jelenleg Magyarországon több mint egymillió háztartásba jut el. A disztribúciót és a reklámidő-értékesítést a TV2 sales house végzi. A főként vagány tiniket célzó csatorna ötéves születésnapja alkalmából azonban már ősztől minden hónapban újabb sorozatok indításával ünnepelt: a Sámánkirály, a Witch, vagy az Új szuperrobot majomcsapat az erőszakmentes szórakozást hivatott népszerűsíteni.

A Nickelodeon 1999 óta jelentkezik magyar nyelvű adással, amelyet azonban nem Magyarországon szerkesztenek. Főbb műsoraik: Spongyabob Kockanadrág, Fecsegő Tipegők, Hódító hódok. A világszerte rendkívül népszerű csatorna kábeldisztribúciója 2005 novemberétől átkerült a VIVA-hoz, amely egyszerre több fiataloknak szóló csatornával is bővítette portfólióját. Hajdu Zoltán kereskedelmi igazgató szerint már csak a kábelszolgáltatókon múlik, hogy szélesebb körben tudjanak terjeszkedni.

A Cartoon Network az a csatorna a gyerekeknek szólók közül, amelynek közönségében talán legnagyobb arányban találhatók meg a felnőttek is. Számos animáció épít ugyanis a 16 év felett „fogható” szórakoztató tartalomra. Bár a tartalmat külföldön szerkesztik, a csatorna néhány közelmúltbeli lépéséből már az következik: kezdi meglátni a régióban rejlő hirdetési potenciált, és igyekszik közelebb kerülni a fogyasztókhoz, amelyek körében népszerűsége folyamatosan nő. Kiemelendő az R-time-mal kötött hirdetés-értékesítési megállapodás, melynek értelmében 2005. szeptember 1-jétől a magyar cégek is helyezhetnek el reklámokat az adásban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik