Üzleti tippek

Átalakult az ITDH kiállítástámogatási rendszere

Az ITDH idén a külkereskedelmi stratégiának megfelelően kiemelt régiókra, ágazatokra és termékcsoportokra koncentrálva állította össze kiállítási programját – írja a Napi Gazdaság.

Az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. idei központi kiállítási programjába 69 kiállítás és vásár került, a szervezet a magyar cégek ezeken való megjelenését támogatja vissza nem térítendő dotációval. Az úgynevezett II. kategóriás, egyéni részvételt támogató kiállítások száma ugyan csökkent a tavalyi mintegy 180-hoz képest, ám a listán nem szereplő rendezvényekre is kaphatnak a magyar vállalatok támogatást, ha legalább öt jelzi az ITDH-nál a részvételi szándékát – nyilatkozta a lapnak Szilágyi Anna kiállítási igazgató. A szervezet idén nem hirdetett I. kategóriás, tehát a magyarországi cégek kollektív megjelenését támogató pályázatot a kiállításszervezőknek.

A szervezet az idei kiállítási program összeállításakor a külkereskedelmi stratégiának megfelelően kiemelt régiókra, ágazatokra és termékcsoportokra koncentrált: így a szomszédos és európai uniós országokon kívül a balkáni országok, a FÁK, valamint Ázsiából Dél-Korea, Tajvan és Indonézia elsősorban járműipari, biotechnológiai, illetve infokommunikációs rendezvényei kerültek fel a listára. A kiállítási program idei tervezett kerete 100 millió forint, amelyet már meghaladtak a benyújtott pályázati igények. Tavaly a II. kategória kerete 80 millió forint volt, ám a magas igények miatt több mint 200 millió forintot fizetett ki az ITDH – tette hozzá Szilágyi Anna.

Emellett a társaságok vásárokon és kiállításokon való megjelenését a kereskedelemfejlesztési célelőirányzatból is támogatja az ITDH. Erre a legfeljebb 250 főt foglalkoztató cégek évente egyszer pályázhatnak. Ezen a pályázaton jogcímenként maximum egymillió forint nyerhető el a kiállítási részvételhez, a marketingeszközök készítéséhez és külföldi sajtóhirdetések megjelentetéséhez, a külföldi raktárak, irodák bérletéhez, a nemzetközi szervezeti tagdíjhoz és a megfelelőségi tanúsítvány beszerzéséhez. A költségek maximum 50 százalékát téríti az ITDH. A kereskedelemfejlesztési pályázat kerete idén 400 millió forint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik