Üzleti tippek

10 ritkán használt marketingeszköz

Reklám, szórólap, banner... ezeket már minden vevőd unja. Milyen egyszerű eszközökkel pezsdítheted fel újra a marketingedet?

A névjegy
Lehet, hogy észre sem veszed, de talán a legnagyobb volumenben terjesztett marketinganyagod: az általad és kollégáid által osztogatott névjegyek. Hogyan dolgozik meg a névjegy a céged sikeréért? Vajon csak egy sima név/cím/telefonszám-emlékeztető, a konkurencia névjegyéhez hasonlóan? Vagy igazi kis brosúra, esetleg a honlap reklámja?
Az a minimum, hogy rajta legyen a cég szlogenje. Feltéve ugye, hogy a szlogen megmagyarázza: kinek érdemes tőled vásárolnia, és hogyan profitál majd belőle…
Ha pedig a névjegyen szerepel a honlap címe, akkor legyen ott az is, hogy valakinek miért éri meg meglátogatni azt a honlapot… www.uncsibiznisz.hu – ettől még senki sem ül le izgatottan a gép elé…

A számla
Mit is mondtam? Hogy a névjegy az egyik leggyakrabban kiosztott céges marketinganyag? Akkor a második leggyakoribb, amit a cégek 99 százaléka ugyanúgy nem használ ki, mint a névjegyét – a számla. Pedig gondold csak végig: mi a számla, ha nem direkt marketingüzenet, egyenesen a vásárlónak címezve?
A céged számláján csak az összeg látható, vagy egy köszönet is a vásárlásért? Esetleg egy logikusan kapcsolódó termék vagy szolgáltatás reklámja is szerepel rajta? Netán egy kupon, amely akkor válik érvényessé, ha időben utalja a vevő a számlán található összeget? Hiszen semmi sem tiltja, hogy még egy lapot betegyél a borítékba – ha már úgyis ki van fizetve a postaköltség…
Kézenfekvő marketingeszköz, mégis alig valaki használja!

Írói babérok
Hogyan kommunikálhatja egy cég egyértelműen, hogy nemcsak egy a sok konkurens közt, hanem a téma igazi szakértője? Egyszerű: könyvet kell írni a szakmáról!

Tessék, hogy már írt más? Biztos, hogy van olyan megközelítés, olyan specializált információ, ami még szabad préda.
Az előnyök pedig csőstül jönnek! Innen kezdve nemcsak úgy mutatkozhatsz be, hogy XY valamilyen igazgató, hanem mint egy könyv szerzője… Ha publicitást akarsz, egy újságíró sokkal előbb felfigyel egy könyv írójára, mint egy cégvezetőre… A „reklámod” így a könyvesboltokban is megjelenik (mármint a könyvön), ahol a vevők hajlamosak levetni reklámellenes páncéljukat, így befogadóbbak lesznek az üzenetre.

Kipróbálhatom?
Hogyan tudnál mintát készíteni és kínálni a termékedből? Egy termékminta segít az új vevőknek, hogy kockázat nélkül kipróbálhassák az újdonságot, így előzékenyen átvállalod tőlük a vásárlással járó kockázatot.
A kérdés csak az, gondoskodsz-e arról, hogy ezek a termékminták minél több régi és új vevőhöz eljussanak?

Rendezvény
Szórakoztatod-e a régi vagy a potenciális vevőidet?
Szervez a céged játékokat, színes rendezvényeket az üzlet környékén?
Az ilyenek a vevőcsalogatás mellet jó lehetőséget kínálnak egy kis publicitásra is, hiszen erről érdekes sajtóközleményt küldhetsz körbe, vagy akár a helyi médiát is meghívhatod az eseményre. Ossz díjakat, az még jobb hír!

Kupon
Postáz a céged rendszeresen kuponokat a régi és a lehetséges ügyfeleknek? Megkönnyíted-e a számukra, vonzóvá teszed-e, hogy bejöjjenek az üzletbe felhasználni a kupont?
Ha eladsz nekik egy ágyat, adsz kupont a párnákhoz?
Egy jó tanács: a kuponon mindig legyen határidő. Ha bármeddig jó, akkor a vevők halogatják a beváltását, végül elvesztik a kupont. Ha valami sürgős, az jobban motiválja, jobban megmozgatja az embereket!

Ajándékkupon
Vásárolhatnak-e a vevők olyan kuponokat, amelyek a cégednél válthatók be? Amelyekkel megajándékozhatják ismerőseiket, üzletfeleiket?
Hiszen ők folyton azzal küszködnek, hogy mit ajándékozzanak a partneri körüknek, mondjuk karácsonykor. A bort, az ébresztőórákat, a naptárakat már mindenki unja. Adj a kezükbe egy jó ötletet, egy újdonságot, és tucatjával fogják vásárolni az ajándékkuponjaidat!

Fizessen a gyártó
Ha a céged más gyártók termékeit forgalmazza, a legtöbb esetben kérhetsz a megvásárolt termékek után 1-2 százaléknyi, úgynevezett coop büdzsét vagy visszatérítést, amit a gyártóval együtt költhetsz el marketingakciókra.
Jó esetben, közös akciónál, a cégednél felgyűlt összeghez a gyártó ugyanannyit hozzátesz, így már egész csinos kis promóciót hozhatsz össze!
Csak kérni kell…

Poszterek
Használja a céged a jól sikerült reklámokat kinagyítva poszterként a boltokban vagy a tárgyalóteremben? Vagy a falat bámulják a vevők?
Egy jól sikerült kreatív bekeretezve, egy régi kampány grafikai anyaga kinagyítva, amellett, hogy díszítő elemként is remekül megállja a helyét, még akár jobban el is tud adni, mint egy csendélet vagy egy tájkép.

Szignál
A Pannonét mindenki kívülről fütyüli, a Matávét (pardon, Magyar Telecomét) is sokan ismerik, de az audio szignál nem csak a nagyok kiváltsága! Van a cégednek zenei logója, amely egy másik érzékszervet támadva teszi megjegyezhetőbbé a cég nevét, szlogenjét?
Az ilyet használhatod rádióreklámokhoz, a honlapon, a telefonos rendszerben vagy a prezentációknál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik