Ferihegy szerepe ugyan nem kerül veszélybe, de komoly vidéki repülőtér-hálózat alakulhat ki a nem is távoli jövőben. A légikikötők egy része már működik, másokat pedig most terveznek.
Sármellék, Pécs, Szeged, Debrecen, Nyíregyháza és Győr egyaránt szeretné megszerezni a regionális légiközpont szerepét, amihez szükséges, hogy nemzetközi menetrend szerinti utasszállítógépeket is fogadjanak – értesült a Magyar Rádió a gazdasági és közlekedési tárca illetékeseitől.
A vidéki légikikötők közül erre jelenleg leginkább a sármelléki képes. A Balaton Airport évek óta fejlődik, s ebben a 365 milliós állami támogatás mellett fontos szerepet játszik az üzemeltetésért felelő ír vállalat 1,5 milliárdos beruházása.
A sármelléki reptér főként a balatoni szezonban, és egyelőre Németországból, illetve Dániából fogadja a járatokat, de a tervekben svájci érdekeltségek is szerepelnek és tudható, hogy a MALÉV is indítana innen gépeket.
Fejlődik a debreceni és pécsi reptér is. Kettejük közül a hajdúsági áll jobban, hiszen a tavaly heti két járat után, idén több új célpont is elérhető lesz innen, főként a mediterrán nyaralóhelyek és észak-afrikai országok. Ez a reptér tavaly óta évi 900 milliós állami támogatást kap.
Feljövőben van viszont Pécs is, ahol az állami tulajdonú reptér tavaly 1 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, a helyben lévő multi cégeknek köszönhetően. Az üzemeltetők azonban a terminál jövő évi megújulása után Bécset és Dalmáciát kínálnák majd a magánutasoknak.
Győr, amely nem kap állami támogatást, Horvátországba indít charter járatokat, ám a tervek szerint Németországba is el lehet majd innen jutni a jövőben. Nyíregyházán pedig, ahol 2000-ben kezdtek hozzá a fejlesztésekhez, két-három év múlva indulhatnak el akár a menetrend szerinti járatok is.
A szegedi reptér felújítása várhatóan lendületet kap, ám a valódi légikikötő státushoz nem elég a beton-kifutópálya, vagyis a csongrádi székhelynek még várnia kell, hogy innen indulhassanak balkáni célpontokra az utasszállító gépek.
A kormányengedélyt már egy hónapja megkapta Szeged, ami feltétele a repülőtér építésének. A biztonsági fejlesztéseket tavaly elvégezték.
A kifutópálya építéséhez szükséges 600 millió forintra most nyújtottak be pályázatot a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanácshoz. Nagy Sándor fejlesztési alpolgármester szerint ha nem is közvetlenül pénzben, de megtérül az összességében másfél milliárd forintos beruházás.

„Döbbenetes és gyönyörű, hogy Révész Máriusz együtt ünnepli a deszkásokkal a sikereket”
Serdülőkorba lépett a magyar gördeszkázás, már nem kell fogni a kezét – vallja Galkó Máté, a szubkultúra egyik megkerülhetetlen alakja, akinek a munkásságát nemrég a főváros is elismerte egy díjjal. De vajon önálló sportág-e a gördeszkázás? Interjú.