Üzleti tippek

Beerősítenek a vidéki repterek

Ferihegy szerepe ugyan nem kerül veszélybe, de komoly vidéki repülőtér-hálózat alakulhat ki a nem is távoli jövőben. A légikikötők egy része már működik, másokat pedig most terveznek.

Sármellék, Pécs, Szeged, Debrecen, Nyíregyháza és Győr egyaránt szeretné megszerezni a regionális légiközpont szerepét, amihez szükséges, hogy nemzetközi menetrend szerinti utasszállítógépeket is fogadjanak – értesült a Magyar Rádió a gazdasági és közlekedési tárca illetékeseitől.

A vidéki légikikötők közül erre jelenleg leginkább a sármelléki képes. A Balaton Airport évek óta fejlődik, s ebben a 365 milliós állami támogatás mellett fontos szerepet játszik az üzemeltetésért felelő ír vállalat 1,5 milliárdos beruházása.

A sármelléki reptér főként a balatoni szezonban, és egyelőre Németországból, illetve Dániából fogadja a járatokat, de a tervekben svájci érdekeltségek is szerepelnek és tudható, hogy a MALÉV is indítana innen gépeket.

Fejlődik a debreceni és pécsi reptér is. Kettejük közül a hajdúsági áll jobban, hiszen a tavaly heti két járat után, idén több új célpont is elérhető lesz innen, főként a mediterrán nyaralóhelyek és észak-afrikai országok. Ez a reptér tavaly óta évi 900 milliós állami támogatást kap.

Feljövőben van viszont Pécs is, ahol az állami tulajdonú reptér tavaly 1 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, a helyben lévő multi cégeknek köszönhetően. Az üzemeltetők azonban a terminál jövő évi megújulása után Bécset és Dalmáciát kínálnák majd a magánutasoknak.
Győr, amely nem kap állami támogatást, Horvátországba indít charter járatokat, ám a tervek szerint Németországba is el lehet majd innen jutni a jövőben. Nyíregyházán pedig, ahol 2000-ben kezdtek hozzá a fejlesztésekhez, két-három év múlva indulhatnak el akár a menetrend szerinti járatok is.

A szegedi reptér felújítása várhatóan lendületet kap, ám a valódi légikikötő státushoz nem elég a beton-kifutópálya, vagyis a csongrádi székhelynek még várnia kell, hogy innen indulhassanak balkáni célpontokra az utasszállító gépek.

A kormányengedélyt már egy hónapja megkapta Szeged, ami feltétele a repülőtér építésének. A biztonsági fejlesztéseket tavaly elvégezték.
A kifutópálya építéséhez szükséges 600 millió forintra most nyújtottak be pályázatot a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanácshoz. Nagy Sándor fejlesztési alpolgármester szerint ha nem is közvetlenül pénzben, de megtérül az összességében másfél milliárd forintos beruházás.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.