Üzleti tippek

Szempontok a hitelező bank választásához

Összegyűjtöttük önnek azokat a szempontokat, amelyeket érdemes figyelembe venni a hitelező bank kiválasztásakor és felhívjuk figyelmét azon körülményekre, amelyek ezt a döntését nem befolyásolják érdemben.

6 szempont a hitelező bank kiválasztásához:


 
1. Mindig olyan finanszírozást válasszon, amelyik lejáratában, kamattörlesztés és tőke-visszafizetés feltételeiben legjobban illeszkedik a beruházásához.
2. Ha valamennyire is ütemezhető a finanszírozási igénye, ne válasszon folyószámlahitelt, hanem inkább rulírozó vagy eseti hitelt vegyen igénybe. 3. Nézze meg, hogy milyen speciális hitelkonstrukciókat ajánl a bank kifejezetten a kis- és középvállalatoknak
4. Érdemes ellenőrizni, hogy létezik-e az adott banknál egyszerűsített hitelvizsgálat, ebben az esetben a hitelbírálat hosszát a bankok publikálják. Ha sürgős a hitel igénye, akkor ez is meghatározó tényező lehet.
5. Ellenőrizze, hogy van-e személyes kapcsolattartó, akihez kérdéseivel, problémáival fordulhat. Ha sajátos, speciális a finanszírozási igénye, akkor célszerű olyan bankot választania, ahol személyes kapcsolattartója segít az önnek legmegfelelőbb konstrukció kiválasztásában.
6. Nézzen utána, hogy léteznek-e kamattámogatásos konstrukciók az adott banknál, illetve létezik-e olyan forrása, ami kifejezetten a kis- és középvállalkozókat támogatja.


5 szempont, amit kerüljön a hitelező bank kiválasztásakor:


 
1.
Ne csak a hitelkamatot vegye figyelembe.
Mindig kérdezze meg pontosan a banki ügyintézőtől az egyéb költségeket, így például az egyszeri kezelési költség, a folyósítási jutalék, a rendelkezésre tartási jutalék mértékét, illetve az egyéb költségeket.
2. Ne a bank közelsége alapján válasszon.
A kamatfizetés és a hiteltörlesztések függetlenek a bank helyszínétől.
3. Ne menjen olyan bankhoz, amely nem tekinti célcsoportjának az Ön vállalatát.
Ebben az esetben ugyanis nem érdemes a hosszú, nagy valószínűséggel elutasítással végződő hitelbírálaton átesni.
4. Ne a legegyszerűbben elérhető forrást válassza.
Kérje ki a véleményét a banki kapcsolattartónak, hogy milyen megoldást javasol az ön finanszírozási igényére.
5. Ne befolyásolja a kapcsolattartó személye.
Ha elégedetlen a kapcsolattartó által nyújtott szolgáltatással, éljen panasszal a fiókvezetőnél és kérje, hogy új kapcsolattartó vegye fel vállalatával a kapcsolatot.


Tovább a kérdőívhez >>

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.