Pénzügy

Az MKB netbanknál nem minden az, aminek látszik

Július 5-ére ígérték az új netbankrendszert a Matolcsy György és Mészáros Lőrinc közelébe sodródott MKB-nál, de még mindig nem szűnnek az ügyfélpanaszok. Mint korábban megírtuk, a digitális átállás nem megy zökkenőmentesen, késhetnek az utalások a megújított MKB-netbanknál. Olvasóink ezeket a hibákat, furcsaságokat jelezték a napokban:

Egyikük szerint a tranzakciókról kapott sms-ek újabban csak az összeget tartalmazzák, a nevet nem. Márpedig neki a név is fontos lenne, hogy tudja, honnan jött, hova ment a pénze. Azt is megemlítette, hogy az sms-ek nem időrendi sorrendben, hanem random érkeznek. Ez zavaró, mert ha csak az utolsó sms-t nézi meg, hogy tisztában legyen az aktuális egyenlegével, akkor fals információt lát.

A másik észrevétel, hogy a NetBankár számlán nincs változás abban, hogy továbbra is csak a levonások és jóváírások jelennek meg, de mellettük az aktuális egyenleg nem.

Volt is pénz, meg nem is

Július 5-én, a néhány napos leállást követően, az újraindítás napján fordult elő egy másik olvasónkkal, hogy miután az ATM-ből nem sikerült, a bankfiókban felvette a vállalkozói számláján lévő több százezer forintot. Csak némi bankköltségre valót hagyott bent. Legnagyobb meglepetésére másnap majdnem ugyanannyival mínuszban volt a számlája.

Utóbb kiderült, hogy rendszertechnikai okokból (zárolási hiányosság vagy hiba miatt) nem volt naprakész az egyenlege. Vagyis fals összeget mutatott a számlája. Olvasónk azt mondta, elég sűrű a pénzmozgás a számláján, és nem követi pontosan, mikor mennyinek kellene lennie az egyenlegnek, pláne a zárolásnak. Nem vonta kétségbe, hogy amit a netbankban látott, és a fiókban is ellenőrzött az ügyintéző, az a valós egyenleg.

Elmondása szerint a bank visszaköveteli tőle az aznap felvett összeget. Ő viszont úgy gondolja, jóhiszeműen járt el. És mivel a hiba előfordult, nem biztos abban, hogy a másnapi egyenleg jó-e, vagy mégis az előző napi volt korrekt. A bank javaslatára a békéltető testülethez fog fordulni, ők mondják meg, kinek van igaza.

Tessék reklamálni

Kérdeztük a bankot is az olvasói panaszokról. Cáfolatot nem kaptunk, de a válaszadást az adatvédelmi jogszabályokra hivatkozva elhárították, mondván, egyedi információkat, esetlegesen személyes adatokat igényelne. Pedig általános kérdéseket fogalmaztunk meg.

Az MKB hozzátette, az ügyfélszolgálatra beérkező összes ügyfélmegkeresést kivizsgálják, megválaszolják. Szóval aki furcsaságot, hibát tapasztalt, az reklamáljon.

Hogy mennyibe került a banki rendszer 2,5 évig tartó fejlesztése, azt nem árulták el, üzleti titokra hivatkozva.  Korábban azt közölték, hogy az új szolgáltatásokat az ügyfelek az év hátralévő részében szakaszosan tudják majd igénybe venni.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik