Elkészült az MNB Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentése, amely tartalmazza az elszámolás folyamatának áttekintését, illetve az elmúlt másfél év összes fontos eseményét próbálja a fogyasztóvédelem szempontjából megvizsgálni – mondta Szabó József, a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ vezetője, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentését bemutató sajtótájékoztatón.
A jelentésből kiderül, hogy az MNB 2015 első negyedévétől 321 pénzügyi intézménynél indított úgynevezett témavizsgálatot az elszámolás, forintosítás és a szerződésmódosulások lebonyolításának ellenőrzésére, a jegybank emellett a kockázatok mielőbbi feltárása és kiküszöbölése érdekében folyamatosan figyeli a fogyasztóktól érkező jelzéseket és kérelmeket. A tavalyi év végéig a jegybank 104 alkalommal rendelt el ideiglenes intézkedést, 133 alkalommal élt fogyasztóvédelmi figyelmeztetéssel, amellyel felszólította a különböző intézményeket arra, hogy a kifogásolt magatartást haladéktalanul szüntessék meg. Az MNB együttesen 124 millió forint fogyasztóvédelmi és eljárási bírságot szabott ki a feltárt szabálytalanságok alapján – olvasható a jelentésben.