Megtakarítási tájékoztatót tett közzé honlapján a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amelynek táblázata tartalmazza a Magyarországon befektetési szolgáltatás nyújtására jogosult intézmények nevét.
A jegybank közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy a megtakarítások elhelyezésekor különösen fontos a megfelelő pénzügyi szolgáltató kiválasztása. Ennek első lépése, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, hogy pontosan milyen szolgáltatást, terméket vesznek igénybe, és hogy a kiválasztott szolgáltatónak van-e erre engedélye.
Erre figyeljünk
A befektetési szolgáltatásokat közvetítő szereplők adatai nincsenek a listán, esetükben ugyanakkor az ügyféllel kötött szerződésben fel kell tüntetni a – jegybanki táblázatban szereplő – engedéllyel rendelkező társaság a nevét, amelynek szolgáltatásait kínálják.
Magyarországon jogosultak befektetési szolgáltatási tevékenységet folytatni határon átnyúló szolgáltatást végző, bejelentéssel rendelkező intézmények is, amelyek elérhetősége szintén megtalálható az MNB honlapján. Ezen intézmények esetében a keresőbe először be kell írni az adott intézmény nevét, majd – találat megjelenése esetén – a tevékenységek között lehet ellenőrizni, hogy jogosult-e a társaság befektetési szolgáltatás nyújtására – közölték.
A közlemény kiemeli: Magyarországon betétet csak engedéllyel rendelkező, illetve határon átnyúló szolgáltatást végző, bejelentéssel rendelkező hitelintézetek – így bankok, takarékszövetkezetek, lakás-takarékpénztárak vagy saját tagjaik körében hitelszövetkezetek – gyűjthetnek az ügyfelektől. Ezek teljes listája szintén megtalálható az MNB honlapján.
Mindenki ellenőrizze!
A tájékoztatás szerint nagyon fontos, hogy első lépésként mindenki ellenőrizze a listában, illetve az MNB honlapján, hogy szolgáltatója rendelkezik-e engedéllyel, és ha igen, ezen belül pontosan milyen befektetési vagy betéti szolgáltatás nyújtására. Elképzelhető ugyanis, hogy az adott szolgáltatónak nem teljes körű, csak egyes résztevékenységekre vonatkozó engedélye vagy bejelentése van.
Amennyiben bármilyen kérdés, kétség merül fel a szolgáltatóval, a kínált befektetési vagy betéti lehetőséggel, illetve a szolgáltatás nyújtásával kapcsolatban, akkor kérik, hogy azt jelentsék az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi központjának.