A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy ítélte meg, hogy a SPAR 2012 októberétől 2014 februárjáig az ,,5000 forint vásárlás után 500 forint visszajár” akciója keretein belül több szabálytalanságot is elkövetett:
• megtévesztette a fogyasztókat, mert valótlanul tüntette fel, hogy minden elköltött 5000 forint után 500 forint visszajár, miközben mind a kupon megszerzésének, mind beváltásának számos feltétele és korlátozó eleme volt;
• azt sugallta, hogy 5000 forint után jutnak a fogyasztók 500 forint kedvezményhez, ezzel szemben legalább 10 000 forint értékű vásárlásra volt szükség az 500 forintos kedvezmény érvényesítéséhez;
• nem vagy kevéssé észlelhetően és nem egyértelműen tüntette fel az 500 forintos kupon kiadásának és beváltásának egyéb feltételeit.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy:
• a SPAR a jogsértő kereskedelmi gyakorlatot több mint egy évig folytatta;
• a SPAR a jogsértő kereskedelmi gyakorlattal a fogyasztók széles körét érte el, a SPAR áruházakon kívül is;
• az akciók, az akciós újságok és szórólapok alkalmazása a SPAR üzletpolitikájának meghatározó eleme, és az ehhez kapcsolódó kommunikációs gyakorlaton a vállalkozás a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően sem változtatott.
Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a SPAR:
• jelentősen megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát a GVH Versenytanácsa előzetes álláspontjának megismerését követően;
• együttműködését fejezte ki azzal is, hogy kötelezettségvállalási szándékán túlmutatóan vállalta kereskedelmi gyakorlatának módosítását, valamint olyan nyilatkozatokat tett és összeállításokat készített, amelyek nem szolgálták ugyan az érdekeit, ám hatékonyan segítették a tényállás pontos feltárását.