Mint tegnap beszámoltunk róla, egyfajta háborúskodás dúl az Elmű és Díjnet között. Január 15-ével bontottak szerződést, vagyis onnantól kezdve az áramcég ügyfelei már nem kaphatták meg a Díjneten keresztül a számláikat, és nem is fizethettek ezen az úton.
Aki továbbra is e-számlát szeretett volna, és online akarta rendezni az áramdíjat, annak át kellett regisztrálnia az Elmű online rendszerére, amit az ügyfelek 80 százaléka már meg is tett.
Úgy tűnt viszont, hogy a Díjnet mintha nem akarná tudomásul venni a szerződésbontást. Ezt onnan lehetett tudni, hogy az ügyfeleket „megoldottuk” címszóval megkeresték, és felajánlották nekik, hogy továbbra is intézzék rajtuk keresztül az Elműs számlák fizetését. Ezzel az volt a szándékuk, hogy ügyfeleiknek továbbra is biztostíani tudják, egy helyen fizethessék a közüzemi számláikat.
Erről a “megoldásról” az áramcég megdöbbenéssel értesült, mondván, velük nem egyeztettek erről.
Válaszlépésül pedig az Elmű megszüntette az elektronikus számlák e-mailes küldési lehetőségét – derül ki a Díjnet csütörtök hajnalban az ügyfeleknek küldött leveléből. Vagyis ezzel megakadályozták, hogy a Díjnet „megoldása” működjön. Vagyis marad az eredeti felállás: a továbbiakban csak az Elmű online rendszerét lehet használni.
Az e-számlás cég egyébként azt is írta, hogy előzetesen tájékoztatták az áramcéget arról, hogy min dolgoznak.Az Elművel szemben határozottan állítják továbbá, hogy sem adatvédelmi, sem technikai oldalról nem volt aggályos, amit terveztek.