Gazdaság

A kukakirály kartellezés miatt megbüntetett cége is bekerült Lázárék útfelújító csapatába

Bodnár Boglárka / MTI
Bodnár Boglárka / MTI
Lázár János puszta kézzel töri le az útfelújítások árát a még állami kezelésben lévő közutakon. Megnéztük közelebbről, milyen cégeket is hoztak helyzetbe az unortodox módon egy vasutascég segítségével lezavart eljárással. Nem kizárt, hogy uniós büntetés lesz a vége a miniszter újabb trükkjének.

Így lépnek kisebb, magyar cégek a sor végéről a sor elejére, a nagy multikat megelőzve! Egyszerű és hatékony eszközzel fékezzük meg az állami beruházások túlárazását, a kisebb hazai vállalkozások multik általi kihasználását.

Ezzel vezette fel Lázár János építési és közlekedési miniszter az összesen 30 milliárd forintnyi útfelújítási munkákról szóló bejegyzésében a nem hivatalos eredményt. Nem vitatja senki, hogy bőven volna miből lefaragni, a sztrádák és a hidak építési költsége megállíthatatlanul emelkedik, már a kilométerenként 10 milliárd forintos plafon is régen átszakadt.

A tárcavezető azonban nem ebben a körben, hanem az állami forrásból finanszírozott útfelújításoknál hirdette meg az árletörést. Mintegy 30 milliárd forintnyi projektről van szó a következő fél évben. Amint azt korábban megírtuk, Lázár a közbeszerzés mellőzésével az állami útkezelő, a Magyar Közút Zrt. helyett egy MÁV-leánycégre bízta az útépítők kiválasztását.

Minden, megfelelő szaktudással és kapacitással rendelkező útépítő cég – kicsi és nagy egyaránt – ajánlatot adhatott, majd nyilvánosan megversenyeztettük őket

– írta a miniszter.

A folyamatra rálátó forrásunk azonban nem egészen így festette le az eljárást lapunknak.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik