Úgy tűnik, teljesen összeomlott a Sameday csomagszállító rendszere: elérhetetlenek, a megkeresésekre, panaszokra nem válaszolnak, és semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak. Ránéztem az értékelésekre, a Google-ön 1,2 – több ezer vélemény alapján, a Facebook is tele felháborodott kommentekkel. Nekem »csak« 10 napja veszett el a 30 ezer forint körüli értékű csomagom, más rosszabbul járt, úgy nézem
– írta lapunknak egyik olvasónk.
A károsultak Facebook-csoportjában is számos bejegyzés található a közelmúltból – például arról, hogy a hónap elején megrendelt termékek sem érkeztek még meg, holott több helyen 1–2 napos kiszállítást vállalt a cég. De akadtak, akiknek a csomagját egy másik kerületbe vitték, elvesztették, véletlenül elcserélték vagy hiányosan kapta meg azt.
A 2007-ben, Romániában debütált Sameday egy jó ideje már Magyarországon és Bulgáriában is megvetette a lábát – nálunk számos webáruház termékeinél választható, országos kiszállítóként. A cég 2017-ben csatlakozott az eMag-csoporthoz, a következő évben indította a futárpostai szolgáltatását, aztán csomagautomatákat is létesített, majd úgynevezett csomagpontokat is bekapcsolt, és 2020-ban indította el a szolgáltatását Magyarországon. Idén két magyar cégre vetettek szemet – júniusban megvásárolták a Sprinter futárszolgálatot, augusztusban pedig bejelentették, hogy felvásárolják a szintén csomagkiszállítással foglalkozó Pactic Groupot is. Az Opten adatai szerint a szolgáltatás mögött álló Delivery Solutions Zrt. eddig mindig veszteséges volt, egyre nagyobb mértékben – adózott eredménye tavaly már több mint mínusz 3 milliárd forint volt.
A neten többek között azt írják a bemutatkozásukban, hogy mivel az idő nagyon értékes erőforrás, céljuk, hogy időt takarítsanak meg az ügyfeleik számára, illetve mindig arra törekszenek, hogy „a határidőnél is hamarabb” célba érjen a kiszállított csomag. Azonban úgy tűnik, homok került a gépezetbe és a szépen megfogalmazott elveknek nemigen tudnak mostanában megfelelni.
A napokban megjelent hírek és ügyfélpanaszok kapcsán a cég lapunknak elismerte:
Az ok szerintük az, hogy az őszi szezonra nem jellemző kedvezmények miatt csomagdömping alakult ki, miközben korábbi akvizícióik miatt jelenleg konszolidációs folyamatok zajlanak náluk. Válaszukból az is kiderült, hogy a problémákat úgy próbálják enyhíteni, hogy a teljes logisztikai hálózatban meghosszabbított munkanapokat, extra műszakokat és szombati kiszállítást vezetnek be, egyúttal azt is ígérik, hogy megerősítik az ügyfélszolgálatukat.Hozzátették, jelenleg kritikus szakaszban van operációs folyamataik konszolidációja, illetve a munkafolyamatok finomhangolása, ám ezek a műveletek létfontosságúak a közelmúlt felvásárlásai és egyesülései nyomán. Ezek a kulcsfontosságú lépések kapacitásaik növelésének érdekében történtek. Azt is írták, hogy elindították a toborzást, hogy bővítsék a futárcsapatukat, illetve alvállalkozókkal dolgozzanak együtt, valamint beruháztak technológiai fejlesztésekbe is, amelyek szerintük javítják majd az ügyfélélményt. Lapunknak küldött levelében a cég azt ígérte: igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy mielőbb normalizálódjon a működésük, de, hogy ez pontosan mikorra várható, azt nem részletezték.