Gazdaság

Milliárdokban mérhető gazdasági veszteséget okozott az LMBTQ-ellenes törvény Magyarországnak 

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu
Az Open For Business és a Signal AI legfrissebb kutatási adatai alapján a 2021-es LMBTQ-ellenes „gyermekvédelmi” törvény, egy 2 milliárd forintos nemzetközi negatív országimázs kampánynak felelt meg, és hatásait hosszú távon is érezni fogjuk.

A tavalyi LMBTQ-ellenessé eltérített gyermekvédelmi törvény kapcsán futótűzként terjedtek a Magyarországot homofóbiával együtt említő cikkek a világban. A Signal AI médiaelemző adatai alapján legalább 85 ország 1400 különböző online sajtótermékében cikkeztek hazánkról negatív kontextusban. Ezen cikkek kombinált elérése megüti a 3 milliárd főt, azaz kis túlzással állíthatjuk, hogy a fél bolygó hallotta hírét a hazai eseményeknek.

A téma 2021-ben többször is megjelent a nemzetközi sajtóban, mivel széles körben okozott visszhangot. Többek között politikusok, sportolók és színészek fejezték ki nemtetszésüket az új törvénnyel kapcsolatban, így a legkülönbözőbb helyeken, politikai, sport és bulvársajtóban is egy lapra került Magyarország és a homofóbia témaköre.

Az Open For Business számításai alapján a megjelenések médiaértéke meghaladja a 2 milliárd forintot. Az összeg csak a jéghegy csúcsa, hiszen az elemzés csak az online sajtót vizsgálta, a TV, rádió nyomtatott sajtó és közösségi média megjelenésekkel együtt ennek többszöröséről lehet szó. Ráadásul a nemzeti hírnév rombolása az ország gazdasági kilátásait is veszélybe sodorja, hiszen rontja az ország turisztikai és befektetési vonzerejét is.

„Sokan úgy érzik, hogy ez a témakör nem érinti őket személyesen, mivel nem tartoznak az LMBTQ csoportba. Az igazság viszont az, hogy az LMBTQ-ellenes propaganda gazdasági hatásait minden egyes magyar megérzi” – nyilatkozta Stoics Ambró, a kutatást végző cég magyarországi projektvezetője. „A számok is alátámasztják, hogy a vállalkozások stabil környezetet keresnek, hogy a munkavállalóik a legtöbbet tudják kihozni magukból. Az országot homofób színben feltüntető hírverés viszont elrettentheti a befektetőket Magyarországtól” – tette hozzá.

Az adatokat a legújabb Open For Business kiadvány részeként publikálták, mely a nemzetközi hírnéven túl több témakörben is részletezi a diszkrimináció negatív hatásait a gazdaságra (befektetések, egészségügy, turizmus és agyelszívás).

„A propagandatörvény csak egy lépés volt a kormány homofób és transzfób politikájában, amelynek természetes folytatása az április 3-i népszavazás. Eddig is tudtuk, hogy mennyire káros ez a politika, a legújabb adatok csak még jobban alátámasztják ezt. Ezért is tartjuk kiemelkedően fontosnak, hogy április 3-án az emberek szavazzanak érvénytelenül mind a négy kérdésben, hogy ezzel a kormány és az egész világ felé egyértelmű üzentet küldjünk: Magyarország egy modern, nyitott, elfogadó társadalom” – kommentálta az eseményeket Dombos Tamás, a Háttér Társaság ügyvivője.

A tanulmány adatelemzéseket, esettanulmányokat tartalmaz, valamint a négy ország 190 vállalkozásának sokszínűségét és befogadását felmérő kutatás eredményeit dolgozza fel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik