Masszív méretű – és persze hosszútávú – közúti fejlesztéseket jelentettek be Veszprém tágabb térségében, ami bőven nem csak a megye és a megyeszékhelyi agglomeráció lakosságát érinti. Momentán azokat az ezreket is, akik nyáron tömött sorokban autóznak az északi partra, no meg a tranzitforgalmat is. Az erről szóló fórumot csütörtökre trombitálta össze a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, erről a Vehír számolt be.
Ovádi Péter, a térség fideszes országgyűlési képviselője szót ejtett a városi projektekről, mint a 82-es (Győr-Veszprém) főút és a 8-as főút összekötése, valamint a városon belüli északi körút és a kapcsolódó új völgyhíd megépítése. Navracsics Tibor, aki többek közt a Veszprém megyét is magában foglaló Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos elmondta, az a veszély leselkedik a térségre, ha nem engedik fejlődni. Márpedig Budapest után ez a legfontosabb gazdasági régió az országban.
A közlekedés azonban a térség Achilles-sarka, sok a dugó, balesetveszélyesek az utak. A felszólalók szerint az M1-es, a 8-as és 84-es utakat ell fejleszteni. Felsorolják a 8-as fejlesztéseit, a 2×2 sávossá alakítást Székesfehérvártól Herendig, a még ebből hiányzó veszprémi elkerülő mostani bővítését (a litéri és füredi csomópontok között 2023 elején végeznek terv szerint, a füredi és csatári csomópontok közt szakasz átépítése még a választások előtt megkaphatja az építési engedélyt). Tervben van a Herend-Devecser közti szakasz négysávosítása,
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár pedig azt is elmondta, a 2020-as évek második felében építenének egy gyulafirátóti elkerülőt, ami a 82-es főutat kötné össze a 8-as Balatonfűzfő-Litér csomópontjával, illetve egy pannonhalmi elkerülő és a Zalaegerszeg és Balaton közötti M76-os autóút kiépítése is tervben van. És akkor jöjjön a címben szereplő fejlesztés: