Ismét borsos áron hirdetik Magyarország családbarát voltát, a plakátkampányok lebonyolításáról ismertté vált Balásy Gyula cégei ezúttal egy 3,4 milliárd forintos (2,7 milliárd forint + áfa) keretszerződést kaptak a Rogán Antal tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól.
Az április elején aláírt szerződés (.pdf) szerint a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2021” komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatait látja el „a Miniszterelnökség Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter részére.” A Miniszterelnökség vállalása szerint a keretösszeg 70 százalékát (1,92 milliárd forint + áfa) mindenképpen elköltik Balásynál, de ez 30 százalékkal (826,7 millió forint+áfa) bővíthető. A szerződés április 12-én vált hatályossá, a keretösszeg kimerüléséig, de legfeljebb 2021 december 31-ig, tehát maximum 253 napra jött létre. Ez azt jelenti, hogy ha Novákék egy forintot sem vesznek igénybe az opciós keretből,
Ha a teljes opciós keretet felhasználják, akkor a napi átlagköltség 13,4 millióra forintra jön ki.
Eddig is milliárdok mentek az önfényezésre
2018-ban a kormány milliárdokat költött a Családok Évére, bár sok érintett vagy egyáltalán nem tudott a nekik dedikált évről, vagy csak hirdetések, a hidakon elhelyezett zászlók, hirdetések és rendezvényeken elhelyezett standok jutottak eszükbe a drága kezdeményezésről.
2019-ben Balásy cégei nettó 1 milliárd 181 millió forintos megbízást kaptak a „Családbarát Magyarország 2019” intergrált médiaügynökségi feladatainak ellátására, tavaly ugyancsak Balásy cégei vitték el a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2020” elnevezésű szerződés első (126 millió forint) és második (1816 millió forint) ütemét is.