Az elmúlt néhány évben a világon néhány cégnél próbaképpen bevezették a négynapos munkahetet, ahol a heti – általában – 40 órát négy napba sűrítik, de cserébe három egybefüggő napuk lesz pihenni, ügyeket intézni és a családra a munkavállalóknak. A fizetés változatlan.
Most pedig egy nagy multicég is kíváncsi rá, hogyan hat a négynapos munkahét a dolgozóik teljesítményére, hatékonyságára. A fogyasztási cikkeket gyártó Unilever tesztelési céllal Új-Zélandon vezeti be a négynapos munkahetet – vette észre a Portfolio.hu. A bérük nem csökken a dolgozóknak.
Ez ott csupán 81 alkalmazottat jelent, ennyien dolgoznak az Unilever új-zélandi leányvállalatánál. „Az ottani vezető a közleményben kifejtette, hogy a régi felfogások a munka világában már idejétmúltak és nem felelnek meg a mai céloknak. A mostani lépéssel a munkateljesítményt szeretnék majd mérni, nem az időt.”