A versenyhatóság számos panasz alapján indult vizsgálata feltárta, hogy a be2 S.à.r.l. társkereső weboldalakat üzemeltető társaság gyakorlata a zavaros kommunikációra, a fogyasztók megtévesztésére épül. A GVH döntése kiemeli, hogy minden esetben elvárt az árakra, a szolgáltatások ellenértékére vonatkozó szerződéses feltételek (pl. időtartam, automatikus megújulás) egyértelmű, transzparens kommunikációja. Vizsgálata során a hivatal többek között a következő, tisztességtelennek minősülő magatartásokat azonosította a weboldalak működésében:
- habár a weboldalak használatát ingyenesként hirdették, díjmentesen valójában nem lehetett hozzáférni a szolgáltatások lényegéhez, maga a társkeresés (pl. üzenetküldés) csak díjfizetéssel volt lehetséges;
- a portálok nehezen észlelhető és megtévesztő információkat nyújtottak az előfizetés időtartamáról, automatikus meghosszabbodásáról és áráról, emiatt a fogyasztók nem voltak tudatában annak, hogy ténylegesen milyen időtartamú és összegű fizetési kötelezettségük keletkezhet;
- az oldalak nem az elvárható módon ismertették a szolgáltatások reális megítéléséhez szükséges információkat (pl. lemondás lehetősége, formája), ahogyan a fogyasztói panaszok tartalmát sem megfelelően kezelték, hiszen a vállalkozás még a jelentős számú felhasználói panasz ellenére sem módosította tájékoztatási gyakorlatát és működését.
A hatóság számos körülményt, elsősorban a jogsértés súlyát és az okozott fogyasztói kárt mérlegelve 1,6 milliárdos versenyfelügyeleti bírságot rótt ki a vállalkozásra. A bírság alapja a vállalkozás 2017. év vége és a vizsgálat lezárása közötti, hazai fogyasztóktól származó árbevétele volt.
A hatóság emellett arra kötelezte a céget, hogy 30 napon belül módosítsa jogsértő tájékoztatási gyakorlatait, valamint tegyen közzé helyreigazító nyilatkozatot az oldalakon, illetve közvetlenül a felhasználók felé.