Megriadt őzcsapathoz tudnám hasonlítani a takarékbanki dolgozókat, akik amikor kijönnek az ügyféltérbe és rájönnek, hogy valami nem stimmel, hátrafutnak segítségért, majd egyre nagyobb számban jönnek megnyugtatni, de alapvetően fogalmuk sincs, hogy a rendszerük hogy működik, miért tárol totál fals adatokat, és egyáltalán, hogy 2019-ben a bankolás hogy nőtt így túl rajtuk.
Így ecsetelte egyik olvasónk a Takarékbanknál kitört zűrzavart, ami úgy tűnik, nemcsak a közvetlen újraindítás után volt tapasztalható, hanem még most is, lassan egy héttel az átállás után is maradtak problémák. Olvasóinktól ömlenek a panaszos levelek, megkerestük a bankot, de egyelőre nem érkezett semmi tőlük arról, hogy mennyire jellemzőek ezek a problémák, mikorra oldódnak meg, és hogy mit tanácsolnak az ügyfeleknek.
Leolvadt a pénz a számlákról
Most hétfőn délelőtt egyik olvasónk jelezte, hogy aznap 12-szer kapott sms-jelszót az új netbankhoz, de egy óra alatt sem sikerült neki a belépés, így persze az átutalás sem, amit szeretett volna elindítani. Végül kénytelen volt a postán rózsaszín csekken feladni az összeget a címzettnek. Cifrább esetről számolt be egy másik olvasónk, elmondása szerint a Takarékszövetkezetnél vezetett számláknál a 2019. 10-28-29-30-tól egészen 2019. 11. 04-05-ig a bankkártyás terheléseket (fizetés, pénzfelvétel, utalás) duplán vonták le. Egyszer rögtön aznap, aztán újra, amikor a bankszüneti napoknak vége lett a takarékbankos összeolvadás után. Sőt, a 2019. 10. 29-30-i terheléseket levonták 6-án és 11-én is (melyiket-mikor).
Másik olvasónk is ugyanezt tapasztalta, többször terhelték a vásárlásait, így egyre sebesebben tünedezett el a pénze a számlájáról. Ahogy utánaszámolt, az is kiderült, hogy még a dupla terheléseket figyelembe véve is kevesebb volt a pénze, mint kellett volna. Zárolások is látszottak, amiknek nem tudta az okát.
Azaz nem lehetett tudni, mitől olvad a számlája. Ő személyesen ment be a bankba, hogy tisztázza, hol a pénze. Azt ígérték, még hétfőn jóváírnak neki mindent, amit nem kellett volna leemelni a számlájáról. Kedd délután háromkor azonban még csak az eltűnt összegek egy részét kapta vissza.Másik olvasónk felhívta a Takarékbank ügyfélszolgálatát, azt ígérték neki, hogy hétfőn délután fél négyre a duplán levont összegek egy részét jóváírják a számláján. Kedden azt közölték vele, már mindent jóváírtak, de ezt, mint mondta, majd akkor hiszi, ha ez a havi papíralapú bankszámlakivonaton is rajta lesz. Kérdeztük, miért nem ellenőrzi a netbankban. Kiderült, hogy ott nem tudja, mert
Sőt nemcsak neki, hanem kollégájának is.A fizetés is későn jött
Többen panaszolták, hogy lecserélték a netbankos felhasználói jelszavakat a régi ügyfeleknek is, de értesítést nem kaptak erről, így megesett, hogy kitiltotta őket a netbank. Személyesen kellett bemenni, hogy rendeződjön a dolog.
Volt, aki fundamentás csoportos beszedését akarta leállíttatni, mert lejárt, de nem sikerült neki, levonódott az összeg. Ekkor vette észre, hogy a komplett lakáshitele „eltűnt” a netbankból. Becsületes volt, jelezte a bank felé, hogy neki van visszafizetni valója. Azóta még nem hívták ebben az ügyben.
Írtuk, hogy sokaknak nem érkezett meg időben a fizetésük. Így járt olvasónk férje is, akinek pénteken reggel kellett volna megkapnia a fizuját. A cégnél mindenkinek meg is érkezett, kivéve a takarékosokat. Nem csak hogy hozzáférni nem lehet, de jóvá se írták. A fizetést végül aznap délután kapták meg, az összeg 15:32-kor már a számlán volt, de mivel arról üzenetet nem kaptak, így csak akkor értesültek róla, amikor a férfi egyik kollégája telefonon jelezte, hogy a számlán megtörtént a jóváírás. Ez jóval délután négy óra után történt, így a 10-én esedékes utalásaikat már nem tudták időben elindítani.
Elkeveredett adatok
Megint másik olvasónk az adategyeztetés kapcsán biztos, ami biztos, minden fórumon eljuttatta a Takarékbankhoz az adatait: elküldte postán, online és fel is hívta őket, hogy minden rendben van-e. Azt mondták neki, a lakcímkártya adatai nem egyeznek a náluk nyilvántartottal. Ezt furcsállta, mert lakcímkártyája 10 éve nem változott.
Végül letiltották november elsején a bankszámláját, a pénzéhez nem fért hozzá, és utalást sem tudott indítani. Személyesen bement a közeli fiókba november 4-én, de ott akkor éppen nem lehetett ügyet intézni, mert zajlott az átállás, bankszünet volt.
Pénteken tudott ismét bemenni a bankba, akkor elé tettek egy adatlapot a személyes adataival, hogy írja alá, és akkor feloldják a zárat. Az adatlapon a születési dátuma helyett egy nála 26 évvel idősebb személy adatai voltak, az anyja neve rovatban valaki vadidegen neve. Az egyetlen hibátlan adat a lakcím volt és csodák csodája a lakcímkártya száma. 15 perc keresgélés után megtalálták a helyes adatokat, aláírta a papírokat és a bankszámlatiltást délelőtt feloldották.