Belföld

Kibuktak a postások, még mindig áll a bál a Takarékbanknál

Nem szűnik a Magyar Postánál dolgozók panaszözöne Facebook-csoportjukban amiatt, mert sokan még mindig nem férnek hozzá pénzükhöz a Takarékbank informatikai fejlesztései, illetve a netbank döcögése miatt. A bank előre azt jelentette be, hogy közel egy héten át nem lesz használható a netbank és a mobilapp szolgáltatások, de kedden újraindul az egész, erre föl a nyitási napon sokak azt tapasztalták, hogy lehalt a netbank, nem tudták használni bankkártyájukat, fura sms-ek érkeztek. A posta dolgozóinak zöme a Takarékbanknál vezeti a számláját, így náluk a legkritikusabb a helyzet. És ez most is így van.

Többen azt teszik szóvá közülük, hogy nemcsak ők vezetik a Takarékbanknál a számlájukat, hanem erre vették rá az ismerőseiket és – felsőbb utasításra – igyekeztek rábeszélni a posta ügyfeleit is, ez pedig így nagyon kínos.

A dolgozók közül vannak, akik még mindig nem jutnak hozzá a pénzükhöz. Van, akinek csütörtökön már sikerült belépnie a netbankba és működött.

Többeknek azt mutatja a kimutatás, hogy eltűnt a pénz a számlájukról. (Vélhetően megvan, csak nem működik jól valamelyik adatbázis, igaz, ez nem vigasztalja a dolgozót, a végeredmény az, hogy se pénzkivétel, se utalás nem lehetséges egyelőre.) Egy másik dolgozó is írja, hogy a netbank még az október 31-i bankzár előtti egyenleget mutatta nála, mégis a november 5-én érkezett fizetését le tudta venni.

Van, aki fizetni szeretett volna a bankkártyájával, nem sikerült, de az összeget levonták, és ugyan ígérték a banknál, hogy pár órán belül visszaírják a számlára az összeget, de ez tegnap még nem történt meg.

Egy postai dolgozó a következőképpen járt: szerdán reggel kapott sms-t, hogy megérkezett a számlájára a fizetés. Aznap délután megpróbált csekket befizetni, de elutasította a rendszer, nem tudta megtenni. Csütörtökön délelőtt újra megpróbálta, akkor sem sikerült. Próbálta telefonon hívni a Takarékbankot, türelmesen, mégsem vette fel senki a telefont. Végre valahára aztán kiderült, hogy valamiért zárolták a számláját, a Takarékbank dolgozója nem tudta megmondani számára, hogy miért, pedig a postai dolgozó át is esett még jóval a határidő előtt a kötelező banki adategyeztetésen.

Van, aki azt hánytorgatja fel, hogy hónapokkal ezelőtt megszüntette a bankszámláját a Takarékbanknál, most mégis kapott sms-t új jelszóról. Van, aki másfél évvel ezelőtt szüntette meg a bankszámláját, ő is kapott most sms-t az új jelszóval. És vannak így többen is.

Van, akit szerdán beengedett a netbank, csütörtökön már kitiltotta.

A bank szerdán és csütörtökön azt igyekezett kommunikálni az ország minden részéről és messze nem csak postai dolgozókról érkező panaszáradat, és az arról szóló újságcikkek láttán, hogy az ügyfeleknek csak kisebb része tapasztalhat fennakadást, és hogy sokan nem ismerik ki magukat a netbank új felületén, ezért is lehetnek gondok.

Kiemelt képen jobb oldalt Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.