Gazdaság

A Közgép segítségével épít 2,5 milliárdos felüljárót Mészáros testvére

Mészáros János cége, a herceghalmi Híd-Tám Kft. 2 milliárd 488 millió forintért fejezi be a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáróját — derül ki a 24.hu birtokába jutott bontási jegyzőkönyvből (amit pdf-ben itt talál). A hírről elsőként a G7 számolt be.

Mészáros János az ország egyik leggyazdagabb emberének, a miniszterelnök barátjaként számontartott Mészáros Lőrincnek a testvére. Közbeszerzési sikereiről gyakran írunk, idén már több mint 1,2 milliárd forintnyi közpénzes munkát tudhat a zsebében. Kevéssé ismert a most fókuszba került vállalkozása. A 2002-ben alapított Híd-Tám Kft.-t 2016 márciusában vette meg a felcsúti üzletember, azóta csak a fivér asztaláról lehulló morzsákat felcsipegető alvállalkozóként lehetett hallani róla. Mészáros Lőrinc vasútépítő cége, az R-Kord Kft. a V-Híd Építővel közösen nyerte el a Püpökladány és Ebes közötti vasútvonal felújítására kiírt 74,9 milliárd forintos munkát, és az egyik alvállalkozó a Híd-Tám volt.

Jól látható, hogy Mészáros János érkezése nem tett rosszat a cégnek, tavaly már több mint 5,8 milliárdos bevétel mellett több mint 221 millió forint hasznot termelt:

A jövő még ennél is biztatóbb lehet, ugyanis Mészáros Lőrinc több családi céget is bevett a kínai hitelből épülő, 600 milliárd forint költségűre tervezett Budapest-Belgrád vasútvonal megépítésére elnyert munkába, például a Híd-Támot is.

A Közgépet, az egykori Simicska-birodalom zászlóshajóját viszont szinte senkinek sem kell bemutatni. Miután Simicska Lajos 2014-ben összeveszett a miniszterelnökkel, a tízmilliárdos közpénzes munkákkal felfuttatott cég közbeszerzési sikereit is elvágták. Tavaly Simicska egyetlen vállalkozásától eltekintve teljes portfolióját átadta egykori üzlettársának, Nyerges Zsoltnak. Nyerges a birodalom mezőgazdasági részét és közterületi reklámozással foglalkozó szegmenst az új favorit, Mészáros Lőrinc kezébe juttatta, a Közgép pedig idén Mészáros üzlettársához, Szíjj Lászlóhoz került.

Üres padlással. Idén májusban írtuk meg, hogy a Közgépből minden pénzt kiszedtek, amit ki lehetett: a részvényeseknek kicsivel több mint 8 milliárd forintot fizetnek ki osztalékként, ez az adózott eredmény és eredménytartalék teljes összege. A Közgép ettől még rendkívül értékes jószág, a NER kegyeiből jelentős munkákat nyert el, így csodás referenciái továbbra is felhasználhatóak közpénzes út- és vasútépítési munkák elnyeréséhez.

A Közgép így segítette Mészáros János bravúrját is, a korábbi gigászt erőforrásnyújtó szervezetként hasznosítják a felcsúti birodalomban. A Közgép mellett ugyanilyen minőségben tüntették fel a V-Híd Zrt.-t és a BSS 2000 Kft.-t is.

Kiemelt kép: Illyés Tibor /MTI

Ajánlott videó

Olvasói sztorik