Gazdaság

Újabb kommunikációs kampányt zúdít ránk a kormány

A kormány ismét a már jól bevált rejtélyes címek mögé bújtatta legújabb kommunikációs kampányát, amelyet nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is elindít:

  • Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikáció (4.) és
  • az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntések (12.).

A munkára a Miniszterelnöki Kabinetiroda Balásy Gyula cégeivel, az egyébként a 30 milliárdos kormányzati kommunikációs tendert is elnyert New Land Kft. és a Lounge Design Kft. alkotta konzorciummal szerződött. Ez most egy 2019. június 30-i határidőig szóló egyedi keretszerződés, kis híján 315 millió forint + áfa keretösszegre, amihez jöhet még 30 százalékos opciós megrendelés, 94,5 millió forint + áfa összegben.

A kampány keretében a teljes magyar felnőtt lakosság, valamint a hazai és külföldi állampolgárok nemzetközi véleményformálók és döntéshozók mind szélesebb körének elérését kell biztosítani. 

A kontraktus egyik mellékletében, a műszaki leírásban indokolják a kampány-százmilliókat: a kormány közérdeknek és demokratikus kötelességének tartja, hogy megvilágítsa a kormányzati intézkedések részleteit, okait, az azoktól várható eredményeket és állampolgári előnyöket. Továbbá mivel egyes nemzetközi szintéren születő döntéseknek a magyarok életére is van hatása, ezért fontosnak tartják, hogy a nemzetközi közvéleményt is értesítsék, milyen álláspontot képvisel a kormány a kiemelt ügyekben.

Kampány kampány hátán

A két fenti témára messze nem ez az első tender, amint a sorszámok is jelzik. Legutóbb arról adtunk hírt, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) 1 milliárd 732 millió forintos keretértékben (az opciós összeg 519,6 millió forint) bízta meg a New Land Media és a Lounge Design párosát egy újabb plakátkampánnyal.

Négy hónap alatt 18,7 milliárdot szórtak ki kommunikációra Rogánék
A legtöbbet a Sargentini-jelentés ellen fellépő kampányra szánták.

A Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött dokumentáció szerint a megbízás fantázianeve ugyanaz, mint a mostanié, csak a sorszám más:

Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 3, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 11.”

Októberben Judith Sargentini került a célkeresztbe jólismert, a kormány munkáját számos ponton kritizáló jelentése miatt. A Sargentini-jelentés ellen fellépő, szeptemberben indított kampányra 5,9 milliárd forintot szántak, ez idén az NKH legdrágább akciója volt.

Kiemelt képünkön:Kisteherautó óriásplakáttal a Miniszterelnökség előtt, amelyet Kovács Zoltán kormányszóvivő mutatott be a Kormányinfó sajtótájékoztatón 2018. november 28-án. Fotó: Balogh Zoltán/ MTI

Ajánlott videó

Olvasói sztorik