Gazdaság
Budapest, 2018. június 26.
Rakodják az orosz Air Bridge Cargo teherszállító légitársaság Boeing 747-8F típusú repülõgépét a Liszt Ferenc-repülõtéren 2018. június 26-án. A járat heti két alkalommal repül Moszkva és Budapest között.
MTI Fotó: Kovács Tamás

A kínai áruforgalomra gyúr a ferihegyi repülőtér

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 07. 01. 19:56

Évi 200 ezer tonnára növelik a kapacitást.
Korábban a témában:

Évi 200 ezer tonnára bővülhet a ferihegyi repülőtér forgalma, miután jövő nyáron átadják a Cargo City beruházást – írja a Napi.hu. Ez egy húszezer négyzetméteres logisztikai központ felépítését jelenti.

A Budapest Airport Zrt. tavaly már létrehozott nyolcmilliárdos beruházással egy 16 ezer négyzetméteres bázist a TNT és DHL csomagküldő cégeknek. Ugyancsak a múlt évben 40 százalékkal bővült a teheráru-forgalom, és meghaladta a 127 ezer tonnát.

A gazdasági portál értesülései szerint több logisztikai céggel tárgyalnak új repülőtéri logisztikai központokról, és Kína egyre fontosabb partnerország lehet. Szándéknyilatkozatot is aláírtak két kínai céggel, valamint a Magyar Posta is megállapodott egy kínai vállalkozással. A budapesti reptéren a TNT és a DHL mellett a Cargolux, a Turkish Cargo, a Qatar Airways Cargo, a Silk Way West és az új orosz piaci szereplő ABC számít legnagyobbnak.

Érdekességként megjegyzik, hogy az utasszállító gépek is jelentős mennyiségű árut szállítanak, a széles törzsű repülőkben akár 20 tonna is elhelyezhető. Az Emirates, az American Airlines és az Air China menetrend szerinti járatain ezt ki is használják, de a lengyel LOT észak-amerikai járatai is alkalmasak erre. (Fotó: MTI / Kovács Tamás)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.