Reális forgatókönyv, hogy három-öt éven belül vidéken is legyen IKEA-áruház hazánkban, ami egybeeshet a kisebb üzlettérrel rendelkező formátum itthoni bevezetésével, közölte a Világgazdaság kérdésére Marek Feltl, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője.
A beruházás nagyban függ a hazai piac további dinamikus bővülése mellett az új, kisebb alapterületű, idén nyáron nyíló prágai áruház, az úgynevezett pop up store fogadtatásától is, a régióban ugyanis a cseh fővárosban kísérletezik először e típussal az IKEA.
A lap információi szerint lehetséges helyszínként Debrecen, Szeged, Pécs vagy Győr is szóba kerülhet a későbbi terjeszkedés során. Később kiderült a cég közleményéből, hogy félreértés történhetett:
Az IKEA Magyarország nettó értékesítése tavaly a 61 milliárd forintot is meghaladt. Az Örs vezér téri, a budaörsi valamint a júniusban nyílt soroksári áruházban 5.5 millió látogató fordult meg, közülük több mint 3.1 millióan vásároltak átlagosan 18.3 ezer forintot meghaladó értékben.
Kiemelt kép: MTI/EPA/Sascha Steinbach