A társaság értékelése szerint azzal, hogy a Nemzeti Közművek tulajdonában lévő cégeknél egységes márkanevet és arculatot vezetnek be, 2015-ös megalakulásuk óta most értek el egy olyan mérföldkövet, amely új szimbólum a társaságcsoport letisztult, átlátható és országos szintre kiterjesztett működésének. Hiszik, hogy egy ilyen sokrétű, színes cégcsoportnál az egy irányba haladást, a stratégia megvalósításának támogatását ügyfeleik felé egy egységes márkanév, egységes arculat előre viheti. Úgy vélik továbbá, hogy az egységes megjelenés stratégiai célkitűzéseiket támogatva egy lépéssel közelebb viszi őket ahhoz, hogy a lakosság teljes körű, 21. századi otthonszolgáltatójává váljanak – kommentálta a változást az NKM Nemzeti Közművek Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kóbor György.
A Nemzeti Közművek cégcsoport több mint 4,5 millió lakossági és versenypiaci áram- és földgázfogyasztó folyamatos és biztonságos ellátásáról gondoskodik. A Nemzeti Közművek ügyfelei számára a változások elsősorban az ügyfélszolgálatok, az online ügyfélszolgálat, a számlák és a weboldalak arculatában jelennek meg. A társaságcsoport közös weboldalának címe www.nemzetikozmuvek.hu, egyúttal az e-mail címek is megváltoztak.
A Nemzeti Közművek egyetemes földgáz- és áramszolgáltatási tevékenységet országosan végez. Ezzel szemben földgázelosztási feladatokat Budapesten és a fővároshoz közeli további 18 településen, míg villamosenergia-elosztási tevékenységet Dél-Magyarországon lát el. A Nemzeti Közművek évente több milliárd forintot fordít elosztóhálózatainak rekonstrukciójára. A társaság továbbá országszerte több száz település számára biztosítja a közvilágítás-üzemeltetési szolgáltatást, írták még a közleményben.
Mindezen felül a Nemzeti Közművek olyan szolgáltatásokat is biztosít ügyfelei számára, mint a CNG-üzemű gépjárművek, valamint a most induló országos elektromos töltőállomás-hálózat kiépítésével villanyautók üzemanyag-ellátása.
A váltást követően a FŐGÁZ Zrt. neve NKM Földgázszolgáltató Zrt., a DÉMÁSZ Zrt. neve a továbbiakban NKM Áramszolgáltató Zrt lesz és a többi vállalat is jelezni fogja, hogy az NKM Csoport tagja. A cégjogi megnevezés változása mellett szinte mindenütt az egységes Nemzeti Közművek márkával találkozik majd minden ügyfél.
Mennyibe került ez nekünk?
Rákerestünk a közbeszerzésekben, hogy vajon mennyibe fájhatott az egységes márkanév és arculat létrehozás. Azt találtuk, hogy az NKM Nemzeti Közművek Zrt. (korábban ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt.) és a DÉMÁSZ Zrt. arculatváltásához kapcsolódó kommunikációs és médiaügynökségi feladatok ellátása legfeljebb nettó 350 millió forint lehet, viszont a megrendelők a teljes keretösszeg kimerülését követően – a vállalkozóhoz intézett egyoldalú nyilatkozattal – a keretszerződés hatálya alatt további, legfeljebb nettó 150 millió forint összeg erejéig egyedi megrendelésekre jogosultak. Azaz a végső ceh 500 millió forintig mehet el.
A számos megbízást nevesítő tendert a Rogán Atnal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal írta ki. Hogy pontosan ki nyerte a nemzeti közmű arculatváltását, azt nem leget kiszűrni, Viszont az összes 5 milliárd forintos tender nyertesei között többször is szerepel pl. a Network 360, valamint az Affiliate. A két cég Rogán Antal szomszédjához, Csetényi Csabához köthető. Valamint a nyertesek közt van a Trinity International Communications és a Young&Partners is, akik például a vizes-vébén egy 5 milliárdos tendert zsákoltak. A cégek tulajdonos-ügyvezetője Kuna Tibor, aki Szijjártó Péter barátjaként ismert.
Kiemelt kép: A Nemzeti Közművek villamoshálózat elosztó társasága, a Démász Hálózati Elosztó Kft. mintegy kétmilliárd forintból megépült új alállomása Kecskemét Kósafalu városrészében az átadás napján, 2017. szeptember 11-én. MTI Fotó: Ujvári Sándor