Gazdaság

A német T-Systems szerint inkább jutalmazni kellene a BKK-s hackert

A nemzetközi vállalat reagált a hozzájuk érkezett szitokáradatra. Bár a magyar T-Systems nem tartozik alájuk, felvették velük a kapcsolatot.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a felháborodott facebookozók tömegével pontozták le a BKK-t és a T-Systems-t, miután feljelentettek egy 18 éves fiatalt, aki az újonnan bevezetett e-jegyrendszerben rejlő súlyos biztonsági hibákat tárt fel.

Bár a rendszert a T-Systems Magyarország Zrt. fejlesztette és a feljelentést is ők tették, a lepontozásból és sarkos véleményekből alaposan kijutott a T-Systems International-nek is – ez utóbbi egy németországi központú IT-szolgáltató, a Deutsche Telekom leányvállalata, míg a T-Systems Magyarország a Magyar Telekom alá tartozik.

A T-Systems International hétfőn a Facebookon reagált a szitokáradatra. Azt írják: az elmúlt napokban feltűnt nekik, hogy földcsuszamlásszerűen romlott Facebook-oldaluk értékelése, és borzalmas vádakkal illették őket. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozták, hogy a T-Systems Magyarország, bár ugyanazt a márkanevet viseli, nem tartozik a T-Systems International alá.

A német vállalat leszögezte: ha nem keletkezik jelentős kár, az etikus motivációjú hacker-tevékenységet – mint amit a 18 éves fiú elkövetett – nem büntetni, inkább jutalmazni kellene. A T-Systems International felvette a kapcsolatot a Magyar Telekommal és a T-Systems Magyarországgal, hogy megismerje az eset részleteit, és arra kérte őket, hogy minden lehetséges eszközzel segítsék a fiatalt.

Azt is írták, hogy értékelik az oldalukra érkezett konstruktív megjegyzéseket, és továbbra is nyitva tartják ezt a kommunikációs csatornát a kapcsolatfelvétel, a kérdések és kritikák céljára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik