A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke azt mondta: a hazai gyártóknak van kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit. Vincze-Pap Sándor szerint a fő problémát nem ez jelenti, hanem az, hogy a tömegközlekedési vállalkozások oldaláról nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika. Szerinte ismerethiányról vagy szándékos torzításról tanúskodik, ha valaki azt mondja, hogy nincs hazai buszgyártás.
A szakember azt mondta, a magyar autóbuszgyártók több mint másfél tucat autóbusz-típus gyártására képesek, melyeket a BKV és a Volánok igényei szerint fejlesztettek. A legnagyobb kapacitással a Kravtex rendelkezik, amely évente 100-150 darabot gyárt, de a technológiája 500 feletti darabszámra is alkalmas egyműszakos termelésben.
Jelenleg másfélezer, magyar gyártók által tervezett és gyártott autóbusz fut a Volánoknál, a BKV-nál és a helyi közlekedésben – mutatott rá. Az elnök szerint a kormány olyan programot dolgozott ki, amely megteremti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, hozzájárul a gyártók versenyképességének növekedéséhez, és lendületet ad a közösségi közlekedés fejlesztésének is.
Úgy vélte, ha az új járműveket elsősorban magyar gyártóktól szereznék be a szolgáltató cégek, egységesebbé válhatna a járműpark, ami a karbantartásoknál és alkatrész-utánpótlásoknál is egyszerűsítést, költségcsökkentést eredményezne. (MTI)