Gazdaság

A BKV-nál mobil okmányirodával segítik az e-ticket bevezetését

bkv-ellenor(210x140)(5).jpg (bkv, ellenőr, TNOR)
bkv-ellenor(210x140)(5).jpg (bkv, ellenőr, TNOR)

Az e-ticket rendszert még mindig tesztelik, miközben már működnie kellene – írta a vs.hu. A BKK az új jegyrendszer indulásakor azt írta, hogy a megvalósítás 2014-ben kezdődik. Először a BKK papírbérleteit váltják fel az elektronikus kártyák, ezt követően 2015-ben megszűnik a papírjegy. Ehhez képest 2018-ra ígérik a teljes rendszer működését, az érvényesítő készülékeket 2017 végére helyezik üzembe.

Az új jegyrendszert a BKV dolgozóival tesztelik. Augusztus végére kerülhet sor a körülbelül 25 ezer BKV-s dolgozó és hozzátartozó ellátására e-kártyákkal. Hogy minél hamarabb ki tudják szolgálni a BKV dolgozóit, több telephelyre buszra telepített okmányirodát küldenek.

Nem pusztán a rendszer kiépítése odázza el a megvalósítást, az igénylés is hosszabb folyamat lesz, mire mindenki hozzájut. Az okmányirodák megnövekedett terhelésre számíthatnak, mivel az igényléshez be kell menni egy okmányirodába, vagy kormányablakhoz, csak ott lehet intézni.

Gyors, egyszerű ügyintézés

Az utasnak személyi okmányaival regisztrálnia kell magát a Nemzeti Egységes Kártyarendszerben, arról is nyilatkozni, hogy adatait átadja a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek., és fényképet is készítenek róla. Egy igénylőre negyedórát fordítanak majd – legalábbis a BKV-ban ezzel az idővel számolnak.

Az elektronikus jegyrendszert a BKK az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 54,5 millió euró értékű hiteléből építi ki, ezt a főváros 4,3 milliárd forinttal támogatja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik