A közbeszerzési eljárásra hét ajánlat érkezett, a legolcsóbb ajánlatot az ST-M85-II konzorcium adta, amelyet az STR Építő Kft. és a TRSZ Kft. alkot. A központi költségvetési forrásból megvalósuló kivitelezés nettó összege 13 milliárd 845 millió forint – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A mostani, második ütemben elkészülő 4,45 kilométer hosszú kétszer két sávos út Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését biztosítja majd. A csornai elkerülő út első ütemét, amely 12,5 kilométer hosszú, kétszer két sávos, 2015. szeptember 9-én adták át.
A szakasz az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna déli szétválási csomópontjától indul, majd külön szinten keresztezi a 86-os utat, valamint a Szombathely-Hegyeshalom vasútvonalat. A Jobaháza és Farád településeket összekötő országos közúton különszintű csomópontot alakítanak ki, s az új nyomvonalon kiépülő 1,6 kilométer hosszú kétszer egy sávos 8603-as úton keresztül köt vissza az elkerülő út a 85-ös útra.