Az akció az előállítók, a forgalmazók és kereskedők korrekt piaci viszonyának elemzésére irányult és elsősorban a beszállítók hátrányos megkülönböztetésének kiszűrését célozta.
Az UHT tejeknél a tisztességtelen forgalmazói magatartás elsősorban a termékek beszerzési ár alatti értékesítésével, illetve a magyar és külföldi tejek árképzésének különbségében valósulhat meg. A NÉBIH szakemberei az elmúlt időszakban 41 ilyen irányú vizsgálatot végeztek. Az ellenőrzések felét hat kereskedelmi láncnál, illetve három – kereskedelmi lánchoz franchise szerződéssel kapcsolódó – kiskereskedőnél folytatták le, míg a másik felét kereskedő kis- és középvállalkozásoknál.
Az árképzés vizsgálata során jelentős eltéréseket tapasztaltak a szakértők.
A szabálytalanságok összesen 19 féle – 5 kereskedelmi és 14 gyártói, ún. saját márkás – tej forgalmazását érintették, amelyek közül 9 magyar és 10 külföldi gyártású volt.
A NÉBIH szakemberei azt ígérik, hogy a tisztességes előállítók, beszállítók, valamint a magyar vásárlók érdekeinek védelme érdekében a jövőben is folyamatosan vizsgálják majd a tisztességtelen forgalmazói magatartás jelenlétét a kereskedelemben.