Focis hasonlattal írta le Dirk Gergens, az RTL volt, a TV2 jövőbeni vezére a vg.hu-nak adott interjújában, hogy hogyan szeretne eredményeket elérni az új csatornánál. Mint mondta, fociban sem ritka, hogy a legjobb csapatok egymástól igazolnak játékosokat, így lesz ez a TV2-nél is, ahol már most is kiváló televíziós szakemberek dolgoznak, de az RTL-től is szerződtetnek munkatársakat. Amikor egy új tréner érkezik, a teljes csapat nem cserélődik le – tette hozzá. Vannak nagyon sikeres területek, és vannak kevésbé eredményesek. Meg kell nézni, hogy mi az oka az alulteljesítésnek.
A cél az, hogy a jelenleg nagyon sikeres RTL Klubot legyőzzék, vagyis hogy a rovásukra nagyobb szeletet hasítsanak ki a tortából. S mint mondta, Andy Vajna (aki elvileg az új tulajdonos) ehhez jelentősen növelné a csatorna költségvetését. Plusz innovatív tartalmakkal és erősebb kábelstratégiával készülnek.
A helyi gyártásra például ötven százalékkal terveznek többet, költeni, mert ezek a műsorok hozzák be leginkább a nézőket a főcsatornára.
Rákérdeztek arra is, hogy vajon az RTL Klub hirdetőit is át akarja-e csábítani, de azt mondta, ezt a kérdést barátsággal nem lehet kipipálni. Viszont vonzó ajánlattal igen, ami meggyőzheti a hirdetőket, hogy érdemes a TV2-őt választaniuk. S utalt arra, hogy együttműködési szerződést kötöttek az Atmediával.
Gerkens számára egyértelmű a TV2 tulajdonlása, és szerinte ezek a kérdések amúgy sem igen érdeklik a hirdető ügyfeleket, csak az ár és a pozicionálás. Vagyis emiatt nem aggódik. Novembertől foglalná el a vezérigazgatói széket.