Közélet
AppleMark

Még a kormányban sem látják át, mi történik TV2-ügyben

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2015. 10. 16. 14:46

Vajna már vizsgálja a cég „budget-ját” és „structure-jét”, Dirk Gerkens 180 fokot fordult, de Simicska környezetében biztosra veszik, hogy övé a csatorna és „másra is van opciós szerződése Lajosnak”.

Ez élete legnagyobb kihívása – mondta Andy Vajna csütörtökön azon a sajtótájékoztatón, melyen bejelentette a TV2 megvásárlását, és akkor még nem is sejtette, hogy Simicska Lajos beleköp a levesbe. „Próbálok egy olyan televíziót gyártani, ami Magyarországon a legsikeresebb televízió lesz” – vázolta fel elképzeléseit a kormánybiztos, az ATV riportjának tanúsága szerint erős „amerikás” akcentussal.

A csatorna pénzügyi helyzetéről és adósságairól azt mondta: „Nagyjából ez egy titkos dolog, mivel ez az én befektetésem és annak tulajdonképpen én vagyok az ura, én döntöm el, hogy ez hogy megy.” Hozzátette: „A jövőbeli budget-ra pedig az a válasz, hogy jelen pillanatban Dirkkel együtt nézzük át az egész televízió jelen structure-jét, és hogy mik vannak, amiket meg tudunk vagy meg kell tartani, mi van, amit újra kell gondolni, milyen irányba akarjuk vinni és ennek a budget-ját szerintem jelen pillanatban tudjuk fedezni.”

Amikor Gerkens még elköltöztette Magyarországról a családját

Dirk Gerkens, aki 14 évig irányította az RTL Klubot, most, hogy a TV2 élére került, jókora pálfordulást hajtott végre. A 444 szemezgetett korábbi interjúkból, amikor még RTL-vezérigazgatóként a kormánnyal hadakozott a reklámadó miatt. A Financial Timesnak például arról beszélt, hogy az RTL maradt az utolsó független tévécsatorna, a kormány célja pedig egyértelműen az, hogy kiüsse a piacról vagy olcsón megkaparintsa. A Washington Postnak arról panaszkodott, hogy sok RTL-hirdető átment a TV2-höz, aminek tulajdonosai, Yvonne Dederick és Simon Zsolt „Fidesz-közeli üzleti körökhöz” kötődnek. A francia Liberationnak nyilatkozva egyenesen strómanoknak nevezte Dedericket és Simont és azt mondta, a kormány eszközként használja a reklámadót. Több interjúban arról beszélt, hogy olyan komoly fenyegetéseket kapott, amelyek miatt külföldre kellett költöztetnie családját.

Bár Gerkens a Népszabadságnak azt mondta, nincs benne harag és nem bosszúból vállalta el a TV2 vezetését, megkönnyíthette a döntést, hogy az RTL vezetése gyakorlatilag beáldozta őt a kormánnyal való megbékélés érdekében.

Lajos nem fog itt megállni

A VS úgy értesült TV2-s körökből, hogy a dolgozók megkönnyebbültek annak hallatán, hogy Vajnához került a cég, mert úgy gondolták, ezzel véget ér a több hónapja tartó bizonytalanság. Persze Simicskáék csütörtök esti bejelentésével aztán borult minden, de a csatorna munkatársai azt valószínűsítik, hogy csak blöffről van szó. Azt kizárják, hogy Vajna propagandatévét csinálna a TV2-ből, mert azzal nem lehetne lenyomni az RTL-t, de van, aki úgy látja, hogy a csatorna megvételével a kormány beismeri, hogy a közmédiával már semmit nem lehet kezdeni.

A portál által megkérdezett kormányzati források azt mondták, ők sem látják át, mi történik most, hogy Simicskáék is bejelentkeztek a csatornáért, csak spekulálnak. Egyelőre úgy tűnik, mindkét oldal nyugodt, de Simicska környezetében már mindenki biztos benne, hogy övék a tévé, és azt is beszélik, hogy a miniszterelnökkel több mint egy éve háborúzó oligarcha nem fog itt megállni: egy meghatározó online médiumra is kivetette hálóját, sőt, „másra is van opciós szerződése Lajosnak”.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.