Meredeken zuhan a fővárosi taxisok száma, de még így is több taxi futkos Budapest útjain, mint kéne – írja a Világgazdaság. A nagy taxisrendelet bevezetése indította el a folyamatot, ma 4700 taxiengedély van forgalomban, de így is kiesett 600 engedély. 3800-4000 körül lenne az optimális szám, szóval még ez is sok.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint nem az 55 ezer regisztrált utassal működő Uber kezdte ki a fuvarosok számát, hanem a működésüket akadályozó rengeteg útfelújítás. Metál szerint a taxirendelet fix 280 forintos tarifája (per kilométer) ellenére ugyanannyian taxiznak. Metál szerint sokkal többen intenek le taxikat, ami a bizalom jele (arról nem szólt, hogy régen így drágább lett volna taxit fogni, ezért merhetik az emberek leinteni a kocsikat).
Elmondta még az elnök, hogy tíz százalékkal nőtt a mezitlábas, taxis céghez nem köthető fuvarosok száma. Ez annak az oka, hogy a cégek havi 60-250 ezer forint közti összeget gombolhatnak le róluk, cserébe kb. csak a diszpécserszolgáltatást kapják.
Az Uberről elmondta, nekik is be kell állni a sorba, legálisan kell működni. Az adóhatóság sem fér hozzá a szervereikhez, így viszont nehéz az adóellenőrzés. Az Uber is elismeri, hogy egy ideje egyeztetnek a kormánnyal a működésről. Metál szerint amúgy drágább is lehet olykor egy uberes fuvar egy taxisénál.
Csak hitelesített taxaméterrel ellátott kocsival lehet taxizni – tette hozzá Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője, aki szerint a települések közötti telekocsizás (az autó megosztása másokkal, akik beszállnak a benzinköltségbe) elfogadható, de a városon belüli illegális fuvarozás nem.