A női mezőnyben hatalmas előnnyel előzi Taylor Swift-et ($80 millió), Lady Gaga-t ($59 millió) és Beyoncé-t is ($54,5 millió). A teljes celeblistán is harmadik lett Floyd Mayweather 300 milliós és Manny Pacquiao 160 millió dolláros bevétele mögött.
Hogyan csinálja? A titok nyitja egyetlen fő faktor: Perry az USA határain kívül nyomul. A legutóbbi 124 koncertjéből 75 külföldön volt, 27 különféle országban és 4 kontinensen. Összességében, a bevételei 60 százaléka Észak-Amerikán kívülről folyt be. Perry azt mondta, hogy az emberek nagyra becsülik, hogy ő elmegy hozzájuk. Mert tudják, hogy ez egy kemény menet. Ezzel az énekes Amerika Pop Exportja lett – legalábbis az amerikai Forbes címlapra ezzel a szöveggel került fel.
Megy a merchandise is rendesen a turnékon, vagyis a rajongók veszik a nevével fémjelzett cuccokat. A menedzserei szerint egy fő egy koncerten átlagosan 20 dollár értékben veszi a cuccait – ez elég magas érték, az ipari átlag négyszerese. Jól pörög a webshopja is a saját weboldalán.
És szintén itt kell megemlíteni, hogy Perry – riválisával, Taylor Swift-el ellentétben – nem siránkozik a streaming oldalak miatt, mint például a Spotify vagy az iTunes. Szerinte a zeneipar megváltozott és már ezek adják a nagyobb üzletek kiindulópontját. Az Instagramon is hatalmas guru, 27 millióan követik. Itt, a közösségi csatornáin is nyomja az aktuális reklámokat, koncert ajánlókat, felhívásokat. Perry pedig nem szégyelli, hogy sikeres, és az egyik képaláírásban azt írja, hogy „nem szégyen főnöknek lenni”.
És Katy Perry-t nem kell félteni akkor, sem, ha üzletről van szó. Csak hétszámjegyű szerződéseket ír alá olyan márkákkal, akikben tényleg hisz: ilyen a Proactiv, a CoverGirl vagy az Adidas. Perry azt mondja, hogy ő egy vállalkozó, büszke a pozíciójára. Ha a színpadra lép, ő Katy Perry, de ha tárgyalóba ül be, akkor eredeti nevén, Katheryn Hudson-ként írja alá a szerződést. Nem rossz egy olyan lánytól, aki 15 évesen otthagyta anno a sulit, hogy megcsinálja a zenei karriert.
Egyébként az énekesnő a majdnem 135 millió dolláros bevételéből még nem tudná megvenni az USA jelenleg legdrágább eladó ingatlanát, a 140 millió dolláros Hamston-i kéglit, a Briar Patch-t, saját tengerpartszakasszal. De ha jól sejtjük, Perry ad még pár koncertet és farzsebből kifizetheti ezt is.