A hetilap szerint a Duna Aszfalt-csoportnak szervezetileg is fel kell készülnie arra, hogy menthetetlenül tovább hizlalódik, hiszen a kormány látványosan visszafogja – a Közbeszerzési Döntőbizottság döntése után: lenullázza – a Simicska-tulajdonú Közgépnek adható közmilliárdokat.
Míg tehát a 2010–14-es ciklusban a Fidesz-kabinet két magyar tulajdonú vállalkozással vitette el a legnagyobb állami megrendeléseket, mára a Duna Aszfalt valódi versenytárs nélkül maradt a piacon. Versenytárs nélkül, hiszen attól nyilvánvalóan felrobbanna a Fidesz-tábor, ha a külföldi tulajdonú nagyvállalatok (Strabag, Colas, Swietelsky) hirtelen újra „fővállalkozók lehetnének a saját hazánkban”.
Új vazallusok születnek
A kiemelt “nemzeti nagytőkések” csoportja Mészáros Lőrinccel, a néhány év alatt állami pénzből milliárdossá váló gázszerlővel is erősít, például egy közös klímabiznisszel. A Mészáros Lőrinc–Duna Aszfalt együttműködés ugyanakkor nem csak a klímabizniszben érhető tetten.
Hanem:
1. A Duna Aszfalt egyik leánycégének vezéreként dolgozik a felcsúti polgármester vőjelöltje
2. Mészáros Lőrinc vállalkozása építi fel azt a gellérthegyi luxusingatlant, amelyet a Figyelő a Duna Aszfaltot immár 100 százalékban tulajdonló Szíjj László leendő hajlékaként azonosított.
3. A Duna Aszfalt a felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiát működtető (Mészáros által elnökölt) alapítvány egyik kiemelt támogatója.