Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még államtitkárként jelentette be, hogy a Magyarország számára 2011-ben felajánlott egymilliárd eurós kínai hitelkeret terhére rendkívül gyors vasútvonalat építenek. Az 160 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas pályán a tehervonatok a jelenlegi négy nap helyett huszonnégy órán belül tehetik meg az utat Záhonytól Hegyeshalomig.
A grandiózus vállalás óta eltelt két év, és a V0-s nyomvonalán – a kormányzati ígéretek ellenére – 2014 tavaszán elmaradtak az első kapavágások. A fővároson áthaladó vasúti pályákat tehermentesítő beruházás azóta sem került közelebb a megvalósításhoz – derül ki a Népszabadság cikkéből.
Bár a külügyi tárca azt állítja, hogy a Budapestet elkerülő teherforgalmi vasútvonal megépítése „továbbra is napirenden van”, a kormányzat szakpolitikusai szerint ez nem több, mint pekingi kacsa.